לראשונה מאז הפריצה לשגרירות - שב שגריר ישראל לקהיר

שגריר ישראל במצרים יצחק לבנון נאלץ לעזוב את מצרים לאחר שמאות מפגינים פרצו לבניין השגרירות והיה חשש ממשי לחיי השוהים במבנה

שגריר ישראל במצרים יצחק לבנון, שב הבוקר (א') למשכנו בקהיר לראשונה מאז פרוץ המהומות לפני כחודשיים. לבנון נאלץ לעזוב את מצרים לאחר שמאות מפגינים פרצו לבניין השגרירות והיה חשש ממשי לחיי השוהים במבנה.

נזכיר כי בספטמבר תקפו אלפי מצרים את השגרירות הישראלית. שגריר ישראל במצרים, יצחק לבנון, בני משפחתו וצוות השגרירות הועברו בשיירה לנמל התעופה של מצרים תחת אבטחה כבדה, שם הם הועברו לטרמינל נפרד הרחק משאר הנוסעים. בהוראת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מטוס של חיל האוויר הוטס לקהיר והטיס את השגריר וצוותו לפנות בוקר לנתב"ג בטיסה מיוחדת.

"תקיפת שגרירות במצרים על ידי ההמון הינה מקרה חמור מאוד, אך יכול היה להיות אף חמור יותר אם הפורעים היו מצליחים לעבור את הדלת האחרונה ולפגוע באנשינו", אמר נתניהו בתגובה למקרה.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הביע דאגה באופן אישי מהחרפת היחסים בין קהיר לירושלים, שבאה, כאמור, אמש לידי ביטוי בהרס החומה סביב שגרירות ישראל בקהיר והורדת דגל ישראל בהשתוללות של מפגינים אנטי-ישראליים.