ערן מיטל: "אישור הסדר החוב תוך זמן קצר הוא קריטי לחברה"

מנכ"ל דלק נדל"ן: "אני מאמין שאימוץ המתווה והשינויים המבניים בחברה יאפשרו לחברה לצאת לדרך חדשה ולהגיע לשינוי המיוחל"

"אישור תוכנית ההבראה המוצעת תוך זמן קצר הינו קריטי וחשוב בנקודת הזמן שבה נמצאת החברה", כך אמר היום (א') ערן מיטל, מנכ"ל דלק נדל"ן בהמשך להצעה שהוגשה לבעלי האג"ח בחברה.

"הדו"ח שערך ברנע מצביע בצורה חד משמעית על היתרון הברור שיש למשקיעים מהמשך ניהול החברה כעסק חי על פני חלופות אחרות, ועל הפוטנציאל והערך הנוספים הטמונים בנכסי החברה, ועל היכולת להגדיל בצורה ניכרת את ההכנסות על ידי ייזום והשבחת הפרויקטים של החברה בארץ ובחו"ל", אמר מיטל. עוד בהמשך דבריו, "אני מאמין שאימוץ המתווה והשינויים המבניים בחברה יאפשרו לחברה לצאת לדרך חדשה ולהגיע לשינוי המיוחל, ממנו ייהנו בעלי המניות ובעלי האג"חים שיהפכו לבעלי המניות המרכזיים בחברה".

נזכיר, יצחק תשובה, בעל השליטה בדלק נדל"ן גיבש טיוטה ראשונית של הסדר חוב: מחזיקי האג"ח יקבלו אג"ח בהיקף של 1.2 מיליארד שקל, במקום האג"ח הקיימות בהיקף של 2.1 מיליארד שקל ועוד 60% עד 70% ממניות חברת הנדל"ן. תשובה, המחזיק היום ב-51% ממניות החברה, מוכן להזרים 200 עד 300 מיליון שקל לחברה. ‏ פרופ' אמיר ברנע, מאדריכלי הסדר החוב באפריקה ישראל ושגויס גם להסדר חוב זה, מעריך בשלב ראשוני זה כי מדובר ב"תספורת" בהיקף של כ-30% בלבד.

דלק נדל"ן נושאת על גבה גירעון של 1.7 מיליארד שקל והיא נסחרת לפי שווי של 75 מיליון שקל. הסדר חוב יעלה באופן מיידי את שוויה כך שמחזיקי האג"ח יזכו לקבל חברה עם היקף הון עצמי שונה לחלוטין.