הטיפ היומי: חברת טבק אטרקטיבית שצפויה לעלות ב-6%

במורגן סטנלי ממליצים על חברת פיליפ מוריס, יצרנית טבק ב-180 מדינות ■ ממליצים על המנייה ב"תשואת יתר" במחיר יעד של 78 דולר

חברת פיליפ מוריס (Philip Morris International Inc, סימול: PM) עוסקת בייצור ומכירת מוצרי טבק שונים. מוצרי החברה נמכרים ברחבי כ-180 מדינות בעולם, תחת מותגים שונים ובהם Marlboro, Parliament, L&M, וכן מותגים מקומיים שונים.

פיליפ מוריס פועלת בתעשייה אטרקטיבית מיסודה, עם שולי רווח גבוהים ותזרים מזומנים גבוה. החברה נהנית מפיזור גאוגרפי רחב ומחשיפה טובה לשווקים מתפתחים, תוך שהיא משקיעה בפיתוח מוצרים חדשניים ומממשת חיסכון בעלויות.

אנו סבורים כי מגמת השיפור בפעילות במטבע מקומי, הודות ליציבות במס הבלו והמשך התמחור החזק בתעשייה, צפויה להימשך. כמו כן, למרות ההאטה בשווקים מסוימים, לדעתנו אין ראיות לירידה בקרב צרכנים בשוק הטבק בשווקים המפותחים וכי החברה שומרת על אטרקטיביות בהשוואה למתחרותיה.

אנו מתרשמים מצעדי הרכישה החוזרת של המניות (repurchases), אשר ייתכן ואף יואצו עם הזמן, כפי שמלמדת ההיסטוריה של החברה בנושא. יתרה מכך, יחס החוב נטו ל-EBITDA שמציגה החברה נכון לסוף הרבעון עומד על 1, מה שעשוי לאפשר לה לרכוש בחזרה ובאופן מיידי 3.3 מיליארד מניות. מהלך כזה יוסיף כ-0.06 דולר לרווח הנקי השנתי למנייתה.

אנו ממליצים על מניית פיליפ מוריס ב"תשואת יתר" במחיר יעד של 78 דולר, הגבוה בכ-6% ממחירה הנוכחי. מחיר היעד מתבסס על מכפיל רווח תפעולי של 10 ומכפיל רווח של 15 ל-2012.

מחלקת המחקר, מורגן סטנלי