אזרח אמריקני שהתאסלם חשוד בתכנון פיגועים בניו-יורק

חוסה פימנטאל, שידוע גם כמוחמד יוסוף, זעם על חיסולו של אנוואר אוולאקי, מנהיג באל קאעדה, אף הוא אזרח אמריקני, שחוסל בירי מל"ט בתימן

חוסה פימנטאל, היודע גם בשם מוחמד יוסוף, אזרח אמריקני שהתאסלם, נעצר בשבת בחשד שתכנן פיגועים במטרות פדרליות בעיר ניו-יורק, לרבות מתקני דואר, ניידות משטרה וחיילים ששבו משירות בעיראק ובאפגניסטאן. כך הודיע אמש (א') ראש עיריית ניו-ניו-יורק, מייקל בלומברג.

פימנטאל, בן 27, במקור מהרפובליקה הדומיניקנית, תואר כ"אוהד אל קאעדה". משטרת ניו-יורק מסרה, כי הוא זעם על חיסולו של אנוואר אוולאקי, ממנהיגי פלג אל קאעדה בתימן, שחוסל ב-30 בספטמבר בירי מל"ט אמריקני באזור נידח בתימן. משטרת ניו-יורק אומרת, שהחשוד הוא "זאב בודד" ושלא היה לו קשר עם אל קאעדה או ארגון טרור אחר.

פימנטאל, מהעיר שנקטדי, בצפון מדינת ניו-יורק, שימש מטרה למעקב של אף.בי.איי כבר שנתיים. הוא שקל לשנות את שמו לאוסמה חוסיין, כביטוי להערצתו למנהיג אל קאעדה, עוסמה בין לאדן, ודיבר עם חבריו על אפשרות לטוס לתימן כדי להצטרפף לפלג אל קאעדה שם.

מכל מקום, עד לשבועות האחרונים הוא לא עשה דבר שיצדיק את מעצרו. אך חיסולו של אוולאקי "הצית אותו", לדברי מפקד משטרת העיר ניו-יורק, ריימונד קלי. הוא קנה בחנויות לחומרי בניין, כהום דיפו ואחרות, רכיבים ליצור חומרי נפץ, בלי לדעת שסוכנים מתעדים את תנועותיו.

בלומברג אמר, כי ראש אף. בי.איי., רוברט מולר, הזהיר בעבר מפני "זאבים בודדים" בתוך ארה"ב, ששואבים השראתם מאתרי שטנה של טרוריסטים מוסלמיים באינטרנט. אלה החיילים שאל קאעדה מנסה לטפח דרך הרשת, על רקע הקושי הגובר והולך להחדיר סוכנים זרים לארה"ב.

בכתב האישום נגדו נאמר שלפימנטאל היה אתר ברשת, שעמוד הבית שלו נשא את הכורת "מדוע אוסמה בין לאדן הוא מנהיג המאמינים". הוא כתב באתר: "אנשים צריכים להבין שאמריקה ובעלות בריתה הן מטרות לגיטימיות לפעולות מלחמה. המטרת כוללות בסיסי צבא, תחנות משטרה, מתקנים פוליטיים, שגרירויות, מתקנים של סי.איי.איי ואף. בי. איי, נמלי תעופה פרטיים וציבוריים וכל מיני בניינים שבהם נעשה כסף למימון המלחמה".

לפי כתב האישום, אמר פימנטאל למודיע משטרתי, כי הוא מעונין לייצר פצצות קטנות ולהשתמש בהן נגד מתקנים משטרתיים ובנקים. כעבור שלושה שבועות, הוא נתן למודיע דיסק און קי ובו הוראות כיצד לייצר פצצות.