יו"ר איגוד המהנדסים: לא לייבא שירותים הנדסיים מחו"ל

דני מריאן: "ענף ההנדסה בישראל יכול וצריך לתת מענה לתפוקות הנדרשות ממנו. אין אנו רואים צורך להביא משרדי הנדסה זרים להתגבר על מחסור נקודתי במהנדסים באם קיים"

"למרות אי הודאות שקיימת היום בשווקים ובענף הבניה, משרדי המהנדסים עמוסים בעבודה ופעילות כתוצאה מהפריחה הגדולה שחווינו בשנים האחרונות בענף המגורים והתכניות הרבות בתחום התשתיות הלאומיות שהפעילה הממשלה", כך אמר היום יו"ר איגוד המהנדסים, דני מריאן בכנס איגוד המהנדסים לבניה ותשתיות בגני התערוכה בתל אביב.

מריאן התייחס גם למחסור במהנדסים ובמתכננים בענף: "גל העלייה הגדול מברית המועצות לשעבר עזר לנו למלא את השורות. בשנים הקרובות פרישתם של המהנדסים העולים תגרום לחוסר במהנדסים בכל התחומים. חובת כולנו להתגייס ולפעול על מנת למנוע חוסר זה. בזמן האחרון עקב העלייה בכמות העבודה הנדרשת מאיתנו מתרבים הדיבורים על כוונות לייבא שירותים הנדסיים מחו"ל. אנו דוחים על הסף כוונות אלו. ענף ההנדסה בישראל יכול וצריך לתת מענה לתפוקות הנדרשות ממנו. אין אנו רואים צורך להביא משרדי הנדסה זרים להתגבר על מחסור נקודתי במהנדסים באם קיים".

מריאן הוסיף ואמר כי את המחסור צריך להשלים מעובדים ישראלים: "יש צורך לתגבר את השורות ולהגדיל את כמות המהנדסים הפעילים בענף ובייחוד במשרדי התכנון. זו פעילות מתמשכת שצריכה להיות תוצאה של חשיבה ופעולה מערכתית משולבת במספר תחומים: הגדלת כמות הסטודנטים, שיפור ברמת שכר הטרחה המשולם למשרדי התכנון, הבטחת זרם יציב של עבודות תכנון, גם אם לטווח יותר ארוך, על מנת להימנע מנקודות שפל בהן המהנדסים המתכננים עוברים לתחום הניהול והביצוע ופעילויות רבות נוספות".

גם נשיא התאחדות הקבלנים, ניסים בובליל דיבר בכנס והתייחס לנושא המחסור במהנדסים: "הממשלה מתכננת פרויקטים בתחום התשתיות בהיקף של 100 מיליארד שקל, זאת בנוסף לכוונה לתכנן ולבנות 60 אלף יחידות דיור בשנה. אין בישראל את הכוח ההנדסי לבצע את המשימות האלו וכבר היום מורגש מחסור במנהלי עבודה ובמנהלי פרויקטים".