עוד מאמץ אירופאי: סרקוזי, מרקל ומונטי ייפגשו ביום חמישי

מנהיגי צרפת, גרמניה ואיטליה יערכו מסיבת עיתונאים משותפת מייד עם תום הוועידה ■ מדובר במאמץ נוסף של מנהיגי אירופה למצוא פיתרון לבעיות החוב של איטליה

על רקע משבר החוב באירופה, העלייה בתשואות האג"ח של המדינות והרוחות הסוערות ביבשת, עוד פגישה מתוכננת באירופה. נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי יארח ביום ה' הקרוב את קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל ואת ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי. שלושת המנהיגים של אירופה יערכו מסיבת עיתונאים משותפת מייד עם תום הוועידה.

הפגישה המתוכננת היא בבחינת מאמץ נוסף בדרך למציאת פיתרון לבעיות החוב של המדינה, לאיטליה חוב של 1.9 טריליון אירו והוא השני בגודלו באירופה אחרי יוון. המנהיגים באירופה עדיין חלוקים בהשקפתם לגבי הפיתרון הנכון למשבר החוב ביבשת. איטליה מטרידה מאוד את השווקים שכן העלייה בתשואות האג"ח שלאחרונה חצו את נקודת האל-חזור משקפת את החרדה מפני התפשטות משבר החוב ביבשת. איטליה היא מדינה גדולה ביחס ליוון, פורטוגל ואירלנד ויהיה קשה מאוד להצילה במסגרת תוכנית חילוץ.

השבוע פורסם כי בכיר בקרן המטבע הבינלאומית לא מוציא מכלל אפשרות חילוץ למדינה הגדולה עמוסת החובות. ראש הממשלה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, אמר לאחרונה כי קרן המטבע הציעה הלוואה בוועידת הפסגה בקאן שהתקיימה בחודש שעבר, אולם איטליה סירבה להצעה.

לקראת התפטרותו של ברלוסקוני אושרה תוכנית צנע במדינה וכעת המשימה הראשונה של הממשלה הזמנית, שמריו מונטי עומד בראשה, היא ליישם את תוכנית הצנע.