קרן המטבע תספק קו אשראי למדינות בסיכון מהמשבר

קרן המטבע הודיעה כי אישרה מספר רפורמות שנועדו לספק נזילות וסיוע חירום יעיל יותר למדינות החברות בארגון ■ הירידות בוול סטריט מתמתנות על רקע הדיווח ■ בטווח הקצר המטרה תהיה למנוע הידבקות המדינות מהמשבר באירופה

על רקע כישלון המנהיגים באירופה למצוא פיתרון למשבר החוב הגואה ביבשת, אופטימיות זהירה באוויר; קרן המטבע הבינלאומית הודיעה היום (ג') על כוונתה לספק קו אשראי חדש למדינות אירופה, קרן המטבע נוקטת בצעדים לספק סיוע. למעשה הודיעה כי אישרה מספר רפורמות לאחרונה שנועדו לספק נזילות וסיוע חירום.

"החוקים החדשים יאפשרו לקרן המטבע להגיב באופן אפקטיבי יותר לצורכי הנזילות של המדינות החברות בארגון", כך בהודעת קרן המטבע. על פי הודעת קרן המטבע הסיוע נועד לענות באופן יעיל יותר לצרכי הנזילות של המדינות החברות בארגון ובעיקר עבור המדינות הנמצאות במוקד הלחץ בשווקים באירופה. בקרן המטבע מדגישים כי הנזילות תהיה למגוון רחב של צרכים ולמגוון נסיבות כולל אמצעי ביטחון למניעת זעזועים עתידיים.

בקרן המטבע מציינים כי בטווח הקצר המטרה היא למנוע את "אפקט הדומינו" ולמנוע הידבקות המדינות מהמשבר באירופה. הסיוע שמציעה קרן המטבע עשוי למנוע את התשפטות המשבר ולהוות פיתרון למדינות החוששות מפני הידבקות.

"זהו צעד נוסף ליצירת רשת פיננסית גלובלית אפקטיבית יותר כדי להתמודד עם הבעיות המשותפות לכל המדינות", אמרה כריסטין לגארד, יו"ר קרן המטבע בהודעתה.

התוכנית החדשה שמציגה קרן המטבע מגיעה על רקע האיום של התפשטות המשבר באירופה למדינות כמו ספרד וצרפת. יצויין כי בקרן המטבע מתכננים לשלוח צוות לאיטליה במטרה לבחון את מאמצי המדינה להיאבק בחוב העצום שלה.