הבנק המרכזי של יוון מזהיר: עלולים לצאת מגוש האירו

הבנק היווני קורא לממשלת יוון לנקוט בכל המאמצים הדרושים כדי להציג תשקיף תקציב מאוזן ■ אחרת, הוא מזהיר: "הכלכלה והחברה היוונית ידרדרו עשרות שנים אחורה"

החדשות המדאיגות באירופה ממשיכות לזרום היום (ד'): הבנק המרכזי של יוון ציין כי המדינה נמצאת כיום ב"תקופה קריטית ביותר" ועלולה לצאת מגוש האירו.

הודעת הבנק המטרידה נמסרת ביום בו תשואות האג"ח הצרפתיות והבלגיות עולות, על רקע דיווח כי שתי ממשלות אלו חלוקות בדעתן באשר לאופן פירוקו של בנק דקסיה בהן הן מחזיקות.

במסגרת ההצהרה הפוליטית, פונה הבנק המרכזי לממשלת יוון ומציין כי עליה לבצע את כל המאמצים הנדרשים כדי לעמוד ביעדיה התקציביים. במידה ותציג תשקיף תקציבי שעונה על דרישות קרן המטבע והאיחוד האירופי, נזכיר, תזכה יוון לסיוע פיננסי בהיקף 8 מיליארד אירו כחלק מתוכנית החילוץ הראשונה שלה.

בנוסף, בשבועות האחרונים מתנהל משא ומתן בין נציגים מטעם האיחוד האירופי לנציגי הבנקים ביבשת, במטרה להגיע להסכמה על "תספורת" התנדבותית בהיקף של 50% לכלל בעלי האג"ח היווניות.

"במידה ולא יינקטו צעדים, עלולה יוון להידרדר במורד המידרון ולקבור הישגים רבים מהעשורים האחרונים, מה שיוביל ליציאתה של המדינה מגוש האירו; גם הכלכלה היוונית, אורח החיים והחברה היוונית - ידרדרו כולם עשרות שנים אחורה", הזהיר הבנק.