אביב גלעדי יעמוד בראש חברת קולנוע של לן בלווטניק

גלעדי, מבעלי זכיינית ערוץ 2 רשת וקבוצת RGE, מונה למנכ"ל קבוצת אייקון הבריטית, שנקנתה ע"י בלווטניק מהשחקן מל גיבסון לפני כשנה וחצי

איש התקשורת הישראלי אביב גלעדי מונה למנכ"ל קבוצת אייקון הבריטית של המיליארדר לן בלווטניק - כך נודע ל"גלובס".

גלעדי, מבעלי זכיינית ערוץ 2 רשת וקבוצת RGE, העביר את בסיס מגוריו ללונדון, שם הוא מנהל את החברה בתקופה האחרונה. המינוי של גלעדי מעיד על שורה של מהלכים עסקיים גדולים שעומדים להתרחש בעתיד הקרוב סביב החברה, במיוחד בתחום חיזוק מחלקות התוכן והפקת הסרטים.

קבוצת אייקון כוללת מחלקת הפצה, מחלקת מכירות בינלאומית וזרוע הפקות טלוויזיה. גלעדי צפוי להוליך את הקבוצה אל עבר תחום הפקות הקולנוע, שם שורשיה עת הוקמה בראשונה, תוך התמקדות בפרויקטי בוטיק בעלויות של עשרות מיליוני דולרים בודדות.

החברה נקנתה על-ידי בלווטניק מהשחקן מל גיבסון לפני כשנה וחצי, כשהעסקה כוללת את כל ספריית הפקותיו של גיבסון, ובכלל זה הסרט השנוי במחלוקת "הפסיון של ישו".

גלעדי הוא אחד מהדמויות הוותיקות ביותר בשוק התקשורת הישראלי. בין היתר הוא מחזיק ב-24% מזכיינית ערוץ 2 רשת, אולם מזה תקופה ארוכה הוא אינו משקיע כסף בחברה, ולכאורה אחזקותיו בה דוללו. הוא משמש גם כיו"ר RGE, המחזיקה את ערוץ 8, מותגי ערוץ הספורט, ערוץ הילדים וערוץ לוגי.

גלעדי אישר את הדברים ואמר בתגובה כי הוא "שמח על ההזדמנות" שנפלה בחלקו. לדבריו, הוא מקווה "להוביל את החברה לאפיקים חדשים וקיראייטיביים".