אופציה: פתיחת עונת ה-NBA בכריסמס

ה"ניו יורק טיימס" מדווח על פריצת דרך במו"מ המתיש בין הליגה לארגון השחקנים; אפשרות: עונה של 66 משחקים שתצא לדרך ב-25 בדצמבר

האם הגיעה פריצת הדרך המיוחלת במו"מ בין ארגון השחקנים לליגת ה-NBA על ביטול השביתה? ייתכן מאד שכן. ה"ניו יורק טיימס" מפרסם היום (ה') כי התוכנית שעומדת כרגע על הפרק היא עונה מקוצרת בת 66 משחקים בלבד, כשמחזור הפתיחה אמור להיערך בכריסמס ב-25 בדצמבר.

במצב כזה, העונה הרגילה תתארך עד לחודש אפריל, וסדרת הגמר תיאלץ להתקיים באיחור של שבוע. עם זאת, הליגה תאבד 16 משחקים בלבד מהעונה הרגילה.

השיחות לגבי חידוש ההסכם הקיבוצי בין הליגה לשחקנים התחדשו לפני יומיים, והן אמורות להמשיך גם בסוף השבוע, לאחר פגרת חג ההודייה.

כזכור, שחקני ה-NBA נאבקים עם הנהלת הליגה ובעלי הקבוצות כיצד לחלק את ההכנסות השנתיות של ה-NBA, שעומדות על כ-4.3 מיליארד דולר. תחת ההסכם הקיבוצי הישן, קיבלו השחקנים 57% מההכנסות, שיעור אותו מעוניינים בעלי הקבוצות להוריד משמעותית, אחרי שלטענתם סיימו את העונה האחרונה עם הפסדים של 300 מיליון דולר.

הצדדים חידשו את השיחות ביניהם לפני יומיים בנקודה שבה הפסיקו אותה לפני כשבועיים: עם הצעה של הליגה לחלוקת הכנסות של 50%-50%, תחת רגולציה שתקצר משמעותית את אורך החוזים של השחקנים, ומגבלות נוספות על תקרת ההוצאות של הקבוצות.

"הטיימס" מצטט היום גורם המקורב לשיחות, שמביע אופטימיות זהירה לחתימת הסכם בקרוב: "שני הצדדים מבינים שזה יהיה משוגע לפוצץ עכשיו את העסקה בגלל המחלוקות הקטנות שנשארו".