ביהמ"ש גזר מאסרי עולם על רוצחי קריסטין לוקן ונטע שורק

שני מאסרי עולם ועוד 60 שנות מאסר נגזרו על כיפאח גנימאת, שעמד בראש החולייה שרצחה את לוקן ושורק ■ איברהים גנימאת נדון למאסר עולם ועוד 16 שנים

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (ה') שני מאסרי עולם ועוד 60 שנות מאסר בפועל על כיפאח גנימאת, שעמד בראש החולייה שרצחה את קריסטין לוקן ונטע שורק - כך דווח בגלי צה"ל. על שותפו, איברהים גנימאת, גזר בית המשפט מאסר עולם ועוד 16 שנות מאסר.

בנוסף הורשעו השניים ב-4 ניסיונות רצח אחרים, וגם בשוד, פגיעה חמורה בגופו של אדם, גניבה, סחר בכלי נשק והתפרצות למקום מגורים.

כזכור, בחודש ינואר השנה פיענחה המשטרה את רצח כריסטין לוקן שנרצחה כחודש וחצי קודם לכן ביער מטע, ואת רצח נטע שורק שנרצחה לפני כשנה במנזר הסמוך לבית-שמש.

כתבי אישום הוגשו נגד 4 פלסטינים הנאשמים ברצח השתיים, בניסיון לרצוח את חברתה של לוקן, קיי ווילסון, שנפצעה בתקרית, ובניסיון לרצח של שני מטיילים נוספים באזור בית-שמש לפני כשנה.

גופתה של לוקן, אזרחית זרה שהגיע לארץ לביקור, נעדרה במשך יממה שלמה בטרם נמצאה לצד הכביש. ווילסון הצליחה להימלט והגיעה כפותה ודקורה ליישוב מטע. היא סיפרה לחוקרים כי שני גברים בעלי חזות ערבית התנפלו על שתיהן ודקרו אותה. ווילסון עצמה ניצלה לאחר שהעמידה פני מתה.

"אחד מהם הוציא סכין, ארוך מאוד, ואני מאוד פחדתי", תארה באימה בפני החוקרים, "היה לי מגן דוד על הצוואר, והוא הוריד את זה כמו ג'נטלמן, ואז - אני לא אשכח את זה - הוא סובב אותי ודקר אותי".

מפקד משטרת מחוז ירושלים, ניצב אהרון פרנקו, הסביר אז כי מדובר בסדרת האירועים שהתרחשו מאז החיסול בדובאי וקשורים למניע לאומני. "החולייה התחילה במינון נמוך של פעילות פלילית והתרחבה בהדרגה".

גם גורם בשב"כ הבהיר כי החולייה לא משתייכת לאף ארגון טרור, אך פעלה ממניעים לאומניים.