אפי פיתוח צפויה לשלם 128 מיליון דולר עבור החניון ב"אפימול"

מקדמת באופן משמעותי את המשא-ומתן עם עיריית מוסקבה בעניין רכישת החניון התת-קרקעי של קניון "אפימול סיטי"

אפי פיתוח, החברה הבת של אפריקה ישראל הנמצאת בשליטת לב לבייב, מדווחת על התקדמות משמעותית במו"מ מול עיריית מוסקבה לרכישת חלקה של העירייה בקניון "אפימול סיטי" במוסקבה (25%) וכן מתחם חנייה סמוך בן 2,700 מקומות חנייה.

אפי פיתוח פרסמה היום כי היא מקדמת באופן משמעותי את המשא ומתן עם עיריית מוסקבה בעניין רכישת החניון התת-קרקעי של קניון "אפימול סיטי". על פי ההבנות המקדמיות שהושגו בין הצדדים, אפי פיתוח (במישרין או בעקיפין) תשלם בתמורה לחניון סך כולל של 4 מיליארד רובל (השווה לכ-128 מיליון דולר).

נכון להיום כ-65% מעבודות ההקמה של החניון הושלמו. על פי ההבנות עם העירייה, התמורה תשולם במספר תשלומים, כשהתשלום האחרון ישולם במהלך שנת 2014. אפי פיתוח מקיימת מגעים עם בנק VTB בעניין מימון רכישת החניון והשלמת עבודות ההקמה בו.

יצוין כי בנק VTB, בין היתר, הביע עניין ברכישת כ-600 חניות בחניון כאמור, לאחר השלמתו, לצרכים עצמיים. הצדדים מקיימים מגעים בעניין רכישת החניות הפוטנציאלית כאמור במקביל למגעיהם בעניין מימון רכישת החניון על ידי אפי פיתוח.

באפי פיתוח מדגישים כי הואיל ומדובר במשאים ומתנים המצויים בשלבים שונים, אין ודאות כי העסקאות תושלמנה.

אפי פיתוח דיווחה שלשום על הכנסות של 34.86 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת 11.32 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2010. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח של 118.24 מיליון דולר לעומת 9.12 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל שערוכי נדל"ן בהיקף של 175.34 מיליון דולר ברבעון החולף, שערוכים שלא נעשו כלל ברבעון השלישי המקביל. נציין כי במהלך הרבעון השלישי התקבלו תקבולים בסך של כ-25 מיליון דולר נטו מקניון AFIMALL במוסקבה.