קפריסין: מכרז לחיפושי וקידוחי גז ונפט בתוך 4-6 שבועות

דובר הממשלה, סטפאנוס סטפאנו, אמר כי הקבינט אישר להתחיל בהכנות למכרזים לצורך קידוח אקספלורציה בשטח הימי הכלכלי של קפריסין, בשטח של כ-51 אלף קמ"ר

קפריסין הודיעה הערב (ה') כי תשיק בקרוב סיבוב נוסף של מכרזים לקבלת רשיונות לקידוחי נפט וגז טבעי מול חופה הדרומי. המכרזים צפויים להתפרסם בתוך 4-6 שבועות. כך מדווחים ב"בלומברג".

דובר הממשלה, סטפאנוס סטפאנו, אמר כי הקבינט אישר להתחיל בהכנות למכרזים לצורך קידוח אקספלורציה בשטח הימי הכלכלי של קפריסין, בשטח של כ-51 אלף קמ"ר.

השטח מחולק ל-13 "בלוקים" והמכרזים יוצאו לכל ה"בלוקים" מלבד בלוק 12 בו קודחת חברת נובל אנרג'י. נובל אנרג'י הודיעה לאחרונה כי מאגר הגז הטבעי בבלוק 12 מכיל 3-9 TCF גז טבעי.

טורקיה, השלטת בחלקו הצפוני של האי, מאוד לא מרוצה מההתפתחויות האחרונות ומהשת"פ המתהדק בין ישראל, קפריסין ויוון. שר האנרגיה הטורקי, טאנר יילדיז, אמר אתמול כי הקידוחים של ישראל וקפריסין במזרח הים התיכון אינם חוקיים וכי ההכנסות מקידוחי הגז הטבעי בים התיכון צריכות להתחלק בין כל המדינות הנמצאות בסביבה.

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, חזר ואיים מספר פעמים על קפריסין בחודשים האחרונים בנושא הקידוחים שהאי השכן מתכוון לבצע בעזרת חברת נובל אנרג'י. ארדואן כינה את המהלך "טירוף". העיתון "הורייט" הטורקי דיווח לפני כחודשיים כי אסדת קידוח נורבגית עושה דרכה לטורקיה לקראת הקידוח שהיא מתכננת בקפריסין, מה שהיה עלול להוביל לעימות חזיתי של ארדואן מול האיחוד האירופי.