לקראת הדוח על אסון הכרמל: שימוע שני נערך לאלי ישי

שר הפנים הגיע אתמול למשרדי מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, שם נערך לו שימוע נוסף ■ גורם המכיר את פרטי דוח המבקר: "לדוח יש פוטנציאל נפץ פוליטי"

לקראת הדוח על אסון הכרמל, במלאת שנה למותם של 44 בני אדם, בהם סוהרים, כבאים וקציני משטרה בכירים: שר הפנים, אלי ישי, הגיע אתמול (ד') למשרדי מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, שם נערך לו שימוע נוסף - כך דיווח הערב (ה') לראשונה האתר החרדי "כיכר השבת".

השר ישי הבהיר ללינדנשטראוס כי הוא טיפל בכל מה שהיה באחריותו, התריע על אסון שיכול לקרות ושב על הטענות שהשמיע בשימוע הקודם.

מלשכתו של השר ישי נמסר כי "את התגובה ניתן כשיגיע לידינו הדוח הסופי של המבקר".

עם זאת, גורמים בלשכת השר אמרו כי "אנחנו כלל לא מודאגים מהדוח. אנחנו מאמינים בצדקת דרכינו ומאוד אופטימיים באשר לדוח הסופי שיוגש. כך גם השר מרגיש, ובלשכה כמעט ולא מתעסקים בכך".

עם זאת, גורם המכיר את פרטי דוח המבקר אמר כי "לדוח יש פוטנציאל נפץ פוליטי".

אמש פרסם אמנון אברמוביץ' במהדורה המרכזית של חדשות 2 כי בצעד לא שגרתי, צפוי המבקר לשלוח טיוטות נוספות למבוקרים בדוח, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים אלי ישי, שר האוצר יובל שטייניץ והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'.

מטרת המבקר בשליחת הטיוטות הנוספות היא לאפשר לנשואי הדוח שנתפסים כאחראים על הכשלים בטיפול בשריפה להגיב לטענות הקשות והחריפות המועלות כלפיהם, זאת למרות ששליחת הטיוטות תעכב במספר שבועות את הפרסום הסופי.