דיווח: גרמניה וצרפת יציגו השבוע צעד חדש לטיפול במשבר

העיתון הגרמני "Welt am Sonntag" מדווח כי גרמניה וצרפת שוקדות על אמנה שתחייב את מדינות אירופה לעמוד ביעדי הגירעון שלהן - מה שיסלול את הדרך להגברת רכישות האג"ח ע"י הבנק המרכזי האירופי

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי עובדים על צעדים חדשים לטיפול במשבר החוב באירופה - כך מדווח היום (א') העיתון הגרמני "Welt am Sonntag". בראש הצעדים - חתימה של מדינות אירופה על "אמנת יציבות" שתחייב את אותן מדינות לשמור על יעדי הגירעון שלהן ולהקטין את החובות.

לפי הדיווח, ייתכן שגרמניה וצרפת יכריזו על האמנה כבר השבוע והיא תיושם כבר מ-2012. עוד מדווח העיתון הגרמני כי הבנק המרכזי האירופי יגביר את מעורבותו בטיפול במשבר החוב בקרוב בעקבות ניסוח האמנה.

אקונומיסט: "אם מנהיגי אירופה והבנק המרכזי האירופי לא יפעלו מהר - גוש האירו יתפרק תוך שבועות"

"אם הפוליטיקאים יסכימו על האמנה הזו, הבנק המרכזי האירופי יקפוץ מיד ויתחיל לעזור", אמר בנקאי בכיר לעיתון הגרמני.

גורמים אירופיים בבריסל אמרו בסוף השבוע כי התקרבות לאיחוד פיסקאלי באירופה תספק לבנק המרכזי האירופי רוח גבית להגביר את מעורבותו ולרכוש אגרות חוב ממשלתיות בהיקפים גדולים יותר, מה שעשוי להרגיע את השווקים הפיננסיים. הבנק המרכזי רכש אג"ח של ספרד ואיטליה בחודשים האחרונים כדי למנוע עלייה חדה בתשואות, אך לא הצליח במשימה זו כיוון שלפי ההערכות הרכישות שלו היו בהיקפים קטנים יחסית.