443 ימים של אושר הסתיימו

זו התקופה שרשמה ברצלונה ללא הפסד ליגה במשחק משמעותי. עד שהגיעה חטאפה ■ מי הן 2 הקבוצות היחידות מהליגות הבכירות באירופה שנותרו בלתי מנוצחות העונה?

443 ימים הצליחה להעביר ברצלונה ללא הפסד ליגה במשחק משמעותי. בפעם האחרונה שזה קרה, בחודש ספטמבר של תחילת עונת 2010/11, הגיעה הרקולס אליקנטה לקאמפ נואו וגברה על הקטאלונים 0-2. באפריל האחרון הצליחה סוסיאדד לנצח את בארסה בליגה, אך זה היה לאחר שמסי, צ'אבי ושות' כבר הבטיחו מעשית את הזכייה השלישית ברציפות שלהם באליפות ספרד.

הרצף המדהים של ברצלונה ללא הפסד במשחקים חשובים בליגה הספרדית נקטע אתמול (שבת). חטאפה הקטנה תקעה מקלות רציניים בגלגלים של פפ גווארדיולה, עם ניצחון ביתי של 0-1 על בארסה, שהשאיר את אלופת אירופה במרחק של שש נקודות ממוליכת הטבלה בספרד, ריאל מדריד, שבועיים בלבד לפני ה"קלאסיקו" בין שני המועדונים.

בחמש הליגות הבכירות באירופה (אנגליה, ספרד, איטליה, גרמניה וצרפת) נותרו כעת רק שתי קבוצות בלתי מנוצחות בעונת 2011/12: יובנטוס, שמוליכה את הליגה האיטלקית עם 25 נק' ב-11 משחקים (ניצחה 7 מהם וסיימה את ה-4 האחרים בתיקו); ומנצ'סטר סיטי, שרשמה את הפתיחה הטובה ביותר בתולדות הפרמיירליג, עם 34 נק' מתוך 36 אפשריות (לפני משחק החוץ שלה הערב ב-18:00 מול ליברפול).