הימר נכון: כמה מרוויח בחודש מנכ"ל פלייטק מור וויזר?

שכרו של וויזר עומד על 509 אלף שקל בחודש ■ כל המספרים והשמות מאחורי דירוג שכר מנכ"לי החברות הישראליות שנסחרות באנגליה

לפני שעונת השכר של שנת 2011 מתחילה, ובעוד תיקון 16 לחוק החברות מחולל לא מעט שינויים בהסכמי השכר של חלק מבעלי השליטה בחברות הציבוריות בארץ - החלטנו לבדוק כיצד נראות עלויות השכר של מנכ"לי החברות הישראליות שנסחרות בשוק ההון הבריטי.

22 חברות ישראליות נסחרות באנגליה (כמחצית ממספרן בשיא), והשכר של חלק ממנכ"ליהן לא מבייש את זה של שיאני השכר בשוק ההון המקומי. שיאן השכר של שנת 2010 הוא מור וייזר, מנכ"ל פלייטק, מהחברות המובילות בעולם בפיתוח פלטפורמות מבוססות תוכנה עבור אתרי הימורים מקוונים. פלייטק, שנסחרת לפי שווי של כמיליארד דולר (לאחר גיוס הון שביצעה באחרונה) היא החברה הישראלית הגדולה ביותר (במונחי שווי שוק) בין אלו הנסחרות בשוקי ההון של אירופה.

עלות השכר של וייזר עמדה אשתקד על 1.7 מיליון דולר, שהם 6.1 מיליון שקל או 509 אלף שקל בחודש. וייזר, שאינו מתגורר בארץ (פלייטק מתנהלת ממקלט המס איי הבתולה), מקבל שכר בסיס שנתי של 632 אלף דולר (בערך 53 אלף דולר בחודש או 200 אלף שקל), ואילו הבונוס שקיבל אשתקד עמד על 454 אלף דולר.

פלייטק, נזכיר, איבדה כמעט מחצית משוויה מתחילת השנה, ונפלה למחיר שפל הקרוב למחיר לפיו הונפקה בראשונה לפני כחמש וחצי שנים - 2.28 פאונד. נתון זה, כך עולה מבדיקת "גלובס", מוציא הרחק "מחוץ לכסף" חלק מהאופציות למניות שקיבל וייזר במהלך שנות כהונתו. לוייזר יש כרגע שתי חבילות של אופציות - האחת מונה 600 אלף אופציות הניתנות למימוש לפי מחיר של 3.79 פאונד, ואילו השנייה מונה 200 אלף אופציות הניתנות למימוש לפי מחיר של 3.7 פאונד. מועד הפירעון האחרון של שתי חבילות אחרות, בעלות מחירי מימוש נמוכים ממחיר המניה הנוכחי, חל במהלך המחצית השנייה של השנה, וסביר להניח שוייזר מימש אותן ברווח נאה.

שני לוייזר בדירוג השכר הוא עוזי כץ, מנכ"ל טליט תקשורת, חברה קטנה בהרבה מפלייטק. עלות השכר של כץ עמדה אשתקד על 6 מיליון שקל או 496 אלף שקל בחודש. כץ קיבל שכר בסיס יחסית גבוה של 926 אלף דולר ובונוס מכובד של 591 אלף דולר. טליט, המפתחת מנועים סלולריים להעברת מידע בין שתי מערכות ממוחשבות מרחוק, נסחרת לפי שווי של 74 מיליון דולר, וכץ נמנה עם אחד מבעלי מניותיה הגדולים.

המדורג שלישי הוא רן שטרקמן, מנכ"ל פלאזה סנטרס שבבעלות מוטי זיסר. עלות שכרו עמדה אשתקד על 4.6 מיליון שקל או 385 אלף שקל בחודש. פלאזה סנטרס, זרוע הביצוע של אלביט הדמיה בתחום הייזום, הבנייה וההקמה של מרכזי בידור וסחר במרכז ובמזרח אירופה, נסחרת לפי שווי של 184 מיליון דולר.

המתודולוגיה

- באירופה נסחרות כרגע 32 חברות ישראליות, 22 מהן באנגליה. החברות שנסחרות בגרמניה/שוויץ/נורבגיה/פולין אינן נוטות לחשוף ביתר פירוט את נתוני השכר של המנהלים הבכירים בהן.

- נתוני השכר נלקחו מתוך הדו"חות השנתיים של החברות לשנת 2010, שמועד פרסומם האחרון היה סוף יוני 2011.

- נתוני שכר שפורסמו באירו או בפאונד הומרו לדולר לפי יחס ההמרה הרלוונטי נכון לתאריך 31 בדצמבר 2010.

- לאחר ההמרה לדולר, הומרו נתוני השכר לשקל לפי יחס ההמרה הרלוונטי לאותו תאריך.

- חברות שלא פרסמו דו"ח שנתי או שפרסמו אך נתוני השכר לא נכללו בו - לא נכללו בדירוג.

מי קיבל וכמה עלויות השכר של מנכלי החברות הישראליות שנסחרות באנגליה
 מי קיבל וכמה עלויות השכר של מנכלי החברות הישראליות שנסחרות באנגליה