האם יבוצע פינוי-בינוי של 225 דירות בגבעתיים?

אחרי שבוטל פרויקט הפינוי-בינוי במתחם לביא בגבעתיים לפני חצי שנה, נראה שגדלים הסיכויים שהוא ייצא לפועל בכל זאת, לאחר שהמועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה להשיב אותו לשולחן הדיונים

אחרי שבוטל הפינוי-בינוי במתחם לביא בגבעתיים לפני חצי שנה, נראה שגדלים הסיכויים שהוא ייצא לפועל בכל זאת, לאחר שהמועצה הארצית לתכנון ולבנייה ביטלה את ההחלטה על דחיית התוכנית, והחליטה להשיב את הפרויקט לשולחן הדיונים.

ל"גלובס" נודע כי ביטול ההחלטה הקודמת נובע מפגם מהותי שנפל לכאורה בהליך שהתקיים בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ת"א. ועדת ההתנגדויות של הוועדה המחוזית החליטה במאי האחרון לבטל את הפרויקט, שהיה אמור להביא לבנייה של 225 דירות בשני מגדלים בני 25 קומות.

בכך התקבלו ההתנגדויות של תושבי ר"ג השכנה, שיוצגו בידי עו"ד עפר לרינמן, וכן של החברה להגנת הטבע והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל. המחוזית העדיפה את שיקולי השימור של מבני המתחם, הבנויים בסגנון "מעונות העובדים" משנות ה-30, על פני שיקולי הפינוי-בינוי.

התברר שוועדת המשנה לא העבירה לידיעתה של עיריית גבעתיים, ולידיעתם של דיירי המתחם, ושל היזמים והמתנגדים את חוות דעתו של השמאי שמונה על-ידי הוועדה המחוזית לבחון את התוכנית. זאת, למרות שחוות דעתו של שמאי הוועדה הובאה בחשבון בהחלטה לדחות את התוכנית, ואף קיבלה התייחסות מפורשת בהחלטה, שקבעה שיש חלופות ישימות לתוכנית המוצעת.

המועצה הארצית ציינה בנוגע להיעדר שיתוף הצדדים בחוות דעתו של השמאי, כי "מדובר, לכאורה, בפגם הליכי מהותי, שכן בקבלת החלטה על בסיס חוות דעת 'נסתרת' נפגעו עקרונות יסוד של ההליך התכנוני - שקיפות, שיתוף הציבור בהליך התכנוני, מתן זכות טיעון והנחת מלוא המידע הדרוש בפני מוסד התכנון הדן בתוכנית לצורך קבלת החלטה תכנונית מיטבית".

בעקבות הסכמת הצדדים המעורבים בתוכנית לביטול דחיית התוכנית, קבעה המועצה הארצית לפני כמה ימים שדחיית התוכנית בטלה, ושהתוכנית תוחזר לדיון בוועדה המחוזית לשם השלמת ההליך, וכדי לאפשר לצדדים להגיב על חוות הדעת של שמאי הוועדה.