דיווח: איטליה מנהלת שיחות גישוש עם קרן המטבע לסיוע

CNBC: מקורות יודעי דבר מספרים על מגעים של איטליה עם קרן המטבע על סיוע של 400 מיליארד אירו ■ בקרן המטבע ומשרד האוצר האיטלקי מכחישים הדיווחים

איטליה ניהלה מגעים ראשונים עם קרן המטבע הבינלאומית בנוגע לתמיכה פיננסית להתמודדות עם משבר החוב במדינה, סיוע שככל הנראה יהיה משולב עם הבנק המרכזי, כך על פי מקורות שדיווחו ל-CNBC.

ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, עדכן את שרי האוצר של אירופה בצעדים הפיסקליים שבכוונתו לנקוט במדינתו, על פי המקורות לא צפויה פנייה של איטליה לקרן המטבע לסיוע לפני שמריו מונטי יציג את התקציב לפני הקבינט ב-5 בדצמבר.

"השיחות של איטליה ם קרן המטבע מתנהלים במשך מספר שבועות וחלה האצה בעוצמת המגעים מאז יום רביעי האחרון, כאשר גרמניה הבהירה כי הבנק המרכזי של אירופה לא יוכל לסייע באופן ישיר לרומא", כך הודיעו.

השיחות נסובו סביב אופציה של סיוע בהיקף של 400 מיליארד אירו (530.6 מיליארד דולר), איטליה עדיין לא הגישה בקשה רשמית אך דברים מנותבים לכיוון זה, כך על פי המקורות. מדובר בסיוע הגבוה יותר מ-380 מיליארד דולר, אותו סיוע שקרן המטבע מסוגלת להלוות לכל מדינה.

דובר קרן המטבע הוציא הכחשה גורפת לדיווח, "קרן המטבע חוזרת ומודיעה כי לא מתקיימים דיונים עם איטליה או עם ספרד לגבי איזשהו סוג של סיוע מצד קרן המטבע". הכחשה נמסרה גם מצד גורמים רשמיים בבנק המרכזי באיטליה ובמשרד האוצר האיטלקי.

משלחת של מומחים מטעם קרן המטבע צפויה לבקר באיטליה בימים הקרובים כחלק מהפיקוח ההדוק של קרן המטבע על מדינות אירופה עמוסות החובות.