ר"מ טורקיה ארדואן - בין "הוגי הדעות" המובילים בעולם

ארדואן ושר החוץ הטורקי נבחרו במקום 16 ברשימת 100 "החושבים המשפיעים" בעולם של המגזין האמריקני Foreign Policy ■ ארדואן מועמד מוביל להיבחר כ"איש השנה" ע"י הטיים האמריקני ל-2011

עוד מגזין אמריקני משבח את ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. לאחר שראש הממשלה הטורקי היה על השער של טיים מוקדם יותר החודש, ארדואן ושר החוץ הטורקי נכללים ברשימת 100 "הוגי הדעות" המובילים בעולם של המגזין Foreign Policy האמריקני - בחירה שמשקפת "הקניית תדמית חדשה וחיובית לטורקיה בעולם, והפיכת טורקיה למעצמה אזורית".

במגזין טיים מוקדם יותר החודש נכתב שארדואן התקבל "כמו כוכב רוק" בביקורו במזרח התיכון השנה, ונכון לעכשיו הוא מועמד מוביל להיבחר כ"איש השנה" ע"י הטיים האמריקני ל-2011. בנשימה אחת, ארדואן נבחר בסקר של המגזין כאיש הכי אהוב וכן הכי שנוא, כשהחיבה אליו גברה.

בבחירה של המגזין Foreign Policy של "הוגי הדעות" המובילים נכלל כאמור גם שר החוץ של טורקיה אהמט דבוטוגלו (Ahmet Davutoğlu) ושניהם במקום 16 ברשימה של האנשים החושבים המשפיעים ביותר בעולם. רק בכיר אמריקני בולט אחד נבחר לפניהם - נשיא ארה"ב ברק אובמה במקום ה-11.

את 10 המקומות הראשונים ברשימה תפסו מהפכנים משפיעים ולוחמים למען זכויות אדם בעולם הערבי. נשיא צרפת סרקוזי, קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, וראש הממשלה הבריטי דייויד קמרון נבחרו למקומות 21,27 ו-39 בהתאמה.