המחאה חוזרת? סטודנטים מניחים דוח טרכטנברג במכוניות

סטודנטים הצמידו לשמשת המכוניות דוח תנועה מדומה, דמוי דוח עירוני רגיל, רק שעליו נכתב – 'דוח טרכטנברג' ■ בימים האחרונים התקיימו מספר פעולות מחאה במקומות שונים בארץ

האם המחאה חוזרת לרחובות? בימים האחרונים התקיימו מספר פעולות מחאה במקומות שונים בארץ על ידי גופים שונים המנסים להחזיר את רוח המאבק החברתי למודעות הציבורית.

בשעות הצהריים מצאו נהגים רבים בתל אביב, באר שבע ובאזור הצפון את דוח טרכנברג על שמשת רכבם הפרטי. מדובר במהלך אותו יזמו סטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, מכללת אורנים וסטודנטים מאוניברסיטת תל אביב. הסטודנטים הצמידו לשמשת המכוניות דוח תנועה מדומה, דמוי דוח עירוני רגיל, רק שעליו נכתב - 'דוח טרכטנברג'.

איציק שמולי יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית: "שר האוצר מנסה להלך אימים על הציבור עם סערה כלכלית שמתקרבת מבחוץ ושוכח שמדיניותו הכלכלית עוררה את המחאה החברתית הגדולה ביותר שפרצה בישראל. את דוח טרכטנברג החסר והחלקי ממילא מנסה עכשיו האוצר לדחות עם סיסמאות פומפוזיות על האחריות הלאומית. רק במשרד האוצר בישראל ניתן להגיע למסקנה שיש מחסור בשירותים החברתיים ובה בעת לקדם קיצוץ רוחבי שפוגע בהם. ייתכן והממשלה זקוקה לתזכורת מעוררת לתביעת האזרחים לתיקון החברתי הדרוש בתחום הדיור, הרווחה ובתחומים נוספים. גם הכנסת חייבת למלא את תפקידה כרשות המחוקקת והמפקחת״.

אקט מחאתי נוסף התקיים אתמול (יום ג') בשעות הערב כאשר פעילים חברתיים ומחוסרי דיור ערכו הלוויה לדיור ציבורי מול משרדי חברת חלמיש ביפו. משתתפי האירוע, כ-100 במספר, הגיעו לבושי שחורים ונשאו עימם ארון קבורה ופרחים. זהבה גרינפלד, המתגוררת היום בדירה של עמידר אמרה : "נמאס לי שמאיימים עלי ועל הבן שלי. בארון הזה אני רוצה לקבור את הלבד ואת הפחד. אנחנו לא לבד. אנחנו לא רק קורבן. הנשים שדיברו כאן הן נשים חזקות. אנחנו מולידות עכשיו זעם בלתי נגמר".במהלך השבוע שקדם להפגנה תלו הפעילים מודעות אבל בכל רחבי הארץ, המודיעות על מותו של הדיור הציבורי ומזמינות את הציבור להשתתף בהפגנה. הפעילים דורשים למצוא פתרונות דיור מיידים לדרי המאהלים, אשר מבלים את החורף הקר ברחוב".

עוד אתמול, במהלך טקס פתיחת כנס ישראל-שדרות לחברה, קטעו פעילים חברתיים את נאומו של שר האוצר מספר פעמים ואחד מהם אף נעצר כשצעק לשר האוצר "לא בטוח שתהיה כאן ב-2013. אנחנו יודעים איפה אתה גר". מאוחר יותר, במהלך פאנל שנושאו היה המחאה, בו השתתפו בין היתר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, ח"כ אורי אורבך, וגם איציק שמולי יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית וממובילי המחאה, נקטעו דברי הנואמים מספר רב של פעמים על ידי פעילי מחאה וצעירים.