טבע מתכוננת להשקת גרסה גנרית לליפיטור של פייזר

טבע חתמה על הסכם עם רנבקסי ההודית, לה בלעדיות על שיווק הגרסה הגנרית למשך 180 יום ■ מכירות ה"ליפיטור" לטיפול בכולסטרול הסתכמו בכ-7.8 מיליארד דולר בארה"ב בשנה האחרונה ■ לא פורסמו הפרטים הפיננסיים של ההסכם

טבע מתכוננת במרץ להשקת הגרסה הגנרית לתרופת ה"בלוקבסטר" של פייזר , ה"ליפיטור" לטיפול בכולסטרול. מנכ"ל טבע הוא שלמה ינאי.

הלילה (ה') דיווחה טבע כי חתמה על הסכם עם רנבקסי ההודית לפיו חלק מהרווחים שינבעו לרנבקסי משיווק ה-Atorvastatin Calcium Tablets, הגרסה הגנרית לליפיטור, יועברו לטבע. מעבר לכך, לא פורסמו הפרטים הפיננסיים של ההסכם.

לרנבקסי יש בלעדיות מה-FDA על שיווק הגרסה הגנרית למשך 180 יום, תקופה שבמהלכה עדיין מצליחות החברות הגנריות לשמור על מרווחים גבוהים יחסית לפני כניסת התחרות הפרועה של שאר החברות שגורמת להתרסקות במחירים, כך שהסכם זה הוא מאוד חשוב לטבע.

מכירות ה"ליפיטור" לטיפול בכולסטרול הסתכמו בכ-7.8 מיליארד דולר בארה"ב בשנה האחרונה, כך שהשקה קרובה של התרופה חשובה מאוד לטבע.

גם פייזר האמריקנית התכוננה ליום הזה (הלילה פקעה הגנת הפטנט על התרופה) והיא חתמה על הסכם עם החברה הגנרית ווטסון לפיו שתי החברות ישווקו ביחד את הגרסה הגנרית שלהן לתרופה ובכך יוכלו למתן את המכה הצפויה למכירות תרופת המקור של פייזר.

רמיזות ברבעון השלישי

טבע הצהירה זה מכבר בדוחותיה לרבעון השלישי כי תרופה גנרית "מסתורית" אשר על השקתה תכריז במהלך הרבעון הרביעי, צפויה להסב לה הכנסות של 300 מיליון דולר. טבע לא דיווחה על איזו תרופה מדובר, אך ציינה כי זו תוביל להשגת היעד העליון בתחזיות הרווח שלה. בתוך כך, הודיעה כאמור אתמול חברת ווטסון (Watson Pharmaceuticals) כי השיקה גרסה גנרית משותפת לליפיטור יחד עם פייזר, כאשר השתיים ייצרו וישווקו את התרופה במשותף - בהסכם שתוקפו עד שנת 2016.

פייזר תעדכן תחזיות מטה

בחברת פייזר לא פרסמו עדיין תחזיות מעודכנות בגין ההפסדים שיגרמו לה עם הפיכת התרופה לגנרית, אולם בחברה צופים בינתיים הכנסות של 63 מיליארד דולר ב-2012, בהשוואה ל-67.8 מיליארד דולר ב-2010.

באשר לטבע: ברבעון השלישי, נזכיר, דיווחה החברה כי הכנסותיה לרבעון השלישי של השנה עלו ב-2% ל-4.34 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים להכנסות של 4.54 מיליארד דולר.

"ברבעון השלישי השגנו תוצאות טובות בכל תחומי הפעילות שלנו למעט בתחום הגנרי בארה"ב. צמיחה חזקה במכירות באירופה ובשווקים בינלאומיים, יחד עם מכירות חזקות של המוצרים הממותגים שלנו, עזרו לפצות על הירידה במכירות הגנריות בארה"ב שהושפעו מחוסר בהשקות משמעותיות של מוצרים חדשים. אנחנו מצפים לרבעון רביעי חזק שיכלול שיפור במכירות הגנריקה בארה"ב", ציין שלמה ינאי, מנכ"ל ונשיא החברה.