כלל ביטוח מוכרת את ברודגייט בכ-70 מיליון שקל

בכלל מעריכים שעל פי נתוני הדוחות לרבעון השלישי השנה החברה תרשום בדוחות השנתיים ל-2011 רווח כולל לפני מס של כ-59 מיליון שקל

קבוצת כלל ביטוח מוכרת את פעילות הביטוח האנגלית שלה לאחר כעשור. קבוצת הביטוח שבשליטת קבוצת אי.די.בי, ובניהולו של שי טלמון, השלימה עסקה למכירת סינדיקט ברדוגייט (סינדיקט 1301) בשוק הביטוח לויד'ס לחברת הביטוח הברמודית טורוס (Torus) בתמורה לכ-12 מיליון ליש"ט (כ-70 מיליון שקל).

בכלל מעריכים שעל פי נתוני הדוחות לרבעון השלישי השנה החברה תרשום בדוחות השנתיים ל-2011 רווח כולל לפני מס של כ-59 מיליון שקל (כ-10 מיליון ליש"ט) ורווח לפני מס של כ-34 מיליון שקל (כ-6 מיליון ליש"ט) שירשם בדוח רווח והפסד. הגידול האמור ברווח השנתי עשוי להשתנות, אומרים בכלל.

במסגרת ההסכם נקבע כי החברה תישא, גם לאחר השלמת העסקה, בתוצאות שנות החיתום שעד וכולל שנת 2011 (לרבות אירועי ביטוח שיארעו בשנים שלאחר 2011 אך מכוסים בפוליסות המשויכות לשנות החיתום של עד 2011). במידת הצורך הצדדים ישפו זה את זה אם יהיה צורך.

כלל ביטוח רכשה את ברודגייט, הפועלת בשוק הביטוח לויד'ס ועוסקת בענפי ביטוח בעלי "זנב תביעות קצר" בתחומי רכוש ובריאות, במהלך 2001, בתמורה לפאונד אחד בלבד כשהתשלום האמיתי היה במתן ערבויות והון לאורך השנים. מאז הרכישה ועד סוף 2009 רשמה כלל ביטוח רווח לפני מס מצטבר בהיקף של כ-210 מיליון שקל מפעילותה של ברודגייט, אך מאז החלה 2010 קוזז כל הרווח הצבור עם הפסד עצום שנגרם כתוצאה מאסונות הטבע ברחבי העולם - שבין האחרונים שבהם בניו-זילנד, יפן, אוסטרליה. בסה"כ, ב-2010 ובשלושת הרבעונים הראשונים של השנה ברודגייט הסבה לכלל הפסד מצטבר של כ-246 מיליון שקל. זו גם הסיבה למכירתה - רצונה של כלל לצמצם את חשיפתה לאסונות טבע בעולם.

מוקדם יותר השנה כלל דיווחה גם על מגעים למכירת ביטוח בינלאומית באמצעות חברת הביטוח האמריקנית גארד שבבעלותה. מגעים אלו לא הבשילו לכדי הסכם ונראה שבכלל יוותרו עם פעילות זו, שמניבה רווחים, ולא יפעלו למכירתה בעתיד הנראה לעין.

נציין שהאיש שניהל את ברודגייט במרבית שנותיה בכלל הינו סמי בסט שעבר השנה מכלל להראל. בדוחותיה האחרונים הודיעה הראל כי בנובמבר התקשרה עם ברודגייט בעסקה לפיה תשתתף ב-10% מתיק הביטוח של הסינדיקט הלונדוני ב-2012.