"מניית טבע תעלה היום בגלל הליפיטור; תזנק 51% בשנה"

אנליסטים ב-UBS טוענים שהעסקה עליה חתמה טבע עם חברת התרופות ההודית רנבקסי תכניס לטבע 100 מיליון דולר החודש

מניית טבע תגיב בחיוב להסכם של החברה עם רנבקסי בנוגע להשקת גרסה גנרית לליפיטור של פייזר - כך מעריכים אנליסטים בבנק UBS השווייצרי. בסקירה שהוציאו היום (ה') ללקוחות, האנליסטים מעריכים כי טבע תמכור החודש מספיק תרופות גנריות של הליפיטור כדי לעמוד בתחזית השנתית שלה.

מניית טבע רושמת היום עליות במהלך המסחר בבורסה בעקבות ההודעה על חתימת ההסכם עם חברת התרופות ההודית רנבקסי להשקת גירסה גנרית של תרופת הליפיטור לטיפול בכולסטרול. הליפיטור היא התרופה הנמכרת ביותר בעולם עם מכירות של 7.8 מיליארד דולר בשנה שהסתיימה בספטמבר. טבע לא פירטה איזה שיעור מהמכירות יוכנס לקופתה.

למרות שעדיין לא ברור מה כולל ההסכם שנחתם בין טבע לרנבקסי מבחינת חלוקת ההכנסות, ב-UBS מעריכים שהעסקה תכניס לטבע רווח של 100 מיליון דולר החודש. יתרה מזאת - הם סבורים ש"המוצר המסתורי" עליו דיבר מנכ"ל טבע שלמה ינאי בשיחת הוועידה עם המשקיעים לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי בחודש שעבר.

"למרות שמניית טבע עלתה על ספוקלציות הנוגעות לליפיטור לפני מספר שבועות, אנו עדיין חושבים שהמניה תעלה היום לאור החדשות האלה", כותבים האנליסטים. "טבע ללא ספק זקוקה לחדשות טובות".

UBS עדיין מחזיק בהמלצת "קנייה" על מניית טבע ודבק במחיר יעד של 60 דולר למניה, עלייה של 51% על מחיר השוק. מדובר במחיר יעד לשנה הקרובה.