הטיפ היומי: מניית אינטרנט עם פוטנציאל זינוק של 20%

מחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצה על מניית יאהו בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 18 דולר

יאהו , חברת מדיה דיגיטלית המספקת תכנים דיגיטליים אישיים באמצעות התקנים שונים ברחבי העולם, מציעה פורטל אינטרנט, הכולל מנוע חיפוש ושירותים מקוונים שונים; ביניהם דואר אלקטרוני ומסרים מידיים, וכן מגוון שירותים שיווקיים לעסקים ושיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות.

באחרונה דווח בניו יורק טיימס, כי קרן ההשקעות הפרטית סילבר לייק ומיקרוספט הגישו הצעת רכש לכ-20% ממניות יאהו, וכי TPG Capital עשויים אף הם להגיש הצעה. עוד נכתב, כי ייתכן שעליבאבא (שיאהו מחזיקה כ-40% ממניותיה) ובלקסטון חברו יחד במטרה להציע הצעת רכש לכלל מניות החברה.

מכירה תוביל את יאהו ללקיחת הלוואה או מכירת נכסים, לטובת מימון רכישה עצמית גדולה של מניות. לדעתנו, כל הצעה לרכישת חלק מיאהו ורכישה עצמית של המניות יכולה להוביל לעלייה במחיר המניה, ולזרז הצעות רכישה נוספות.

למרות הקיפאון בצמיחה איננו צופים סיכון משמעותי, ואנו רואים בחיוב את האפשרות לקיום עסקה, ומעריכים אותה לפי 18 דולר או יותר למניה.

בהתאם, אנו ממליצים על יאהו "קנייה" במחיר יעד של 18 דולר - גבוה בכ-20% ממחירה הנוכחי. מכפיל ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) עומד על 4 - נמוך מהממוצע ההיסטורי, ומשקף אי-ודאות גדולה, הנובעת מהיחלשות כלכלית וצפי לקיפאון בצמיחה בהכנסות ב-2011.

*** מחלקת המחקר, מריל לינץ'