ללייפוויב נותרו 3,000 שקל בלבד בקופת המזומנים

המנכ"ל מישל איפרגן והיו"ר חיים רמון דחו קבלת חלק משכרם ■ "שומרים על הקניין הרוחני ומחכים למשקיע"

לחברת LifeWave נותרו 3,000 שקל בלבד בקופת המזומנים שלה, כך לפי דיווחי החברה. נושאי המשרות בחברה, כולל המנכ"ל מישל איפרגן והיו"ר חיים רמון, משכו מן החברה רק 60% ממשכורתם במחצית השנייה של 2011, ויתר התשלומים נדחו לינואר הקרוב. החברה צמצמה משכורות והיא מפגרת בתשלומי שכר לעובדים. על דוחות החברה מתנוססת, כמובן, הערת עסק חי.

"כרגע אין לחברה כסף לקדם משמעותית את עסקיה", אומר איפרגן,"אנחנו בעיקר משמרים את הקניין הרוחני ומנסים לעניין חברה גדולה או משקיע גדול. ככל הנראה לא נוכל כעת לגייס סכום כזה בשוק ההון. המשבר העולמי נותן תחילה את אותותיו בשוק הביומד, וקשה מאוד לגייס, לכן אנחנו תלויים בהשקעה אסטרטגית".

החברה לא דיווחה כי מתקיים כרגע מו"מ מהותי לקבלת השקעה כזו.

"לא מתכוון להישבר"

איפרגן מסביר כי החברה ממשיכה לנהל מגעים נקודתיים עם ה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב), אך אין לה המשאבים לבצע ניסויים שדורשת הרשות. "אני לא מתכוון להישבר", אומר איפרגן.

בעלי השליטה בחברה, בראשות איציק קויפמן, התחייבו להזרים לחברה כ-4 מיליון שקל בעת הצורך, אך החברה עדיין לא דרשה את ההשקעה.

"נפעיל אותה רק כשיהיה צורך אקוטי", אומר איפרגן, ומוסיף כי ממילא סכום זה לא יספיק לקידום משמעותי של החברה והיא עדיין תהיה תלויה במשקיע גדול.

בדוחות החברה לרבעון השלישי 2011 הודגש כי התחייבות הבעלים להזרים הון לחברה תהיה תקפה רק עד אוגוסט 2012, וכי אין בכוונתם להאריכה.

לייפוייב רשמה בתשעת החודשים הראשונים של 2011 מכירות של 480 אלף שקל לעומת כמיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפסדיה צומצמו ל-2.5 מיליון שקל, לעומת כ-4 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

החברה גייסה בשוק ההון 2 מיליון שקל באפריל האחרון, וההנפקה, שבוצעה בדיסקאונט עמוק, נסגרה בביקושי של פי 3 ובמחיר של 2.2 שקלים, לעומת 99 אגורות במסחר היום.