לראשונה מזה 7 שנים: האוצר אישר את תקציב רשות השידור

תקציב רשות השידור לשנת 2011 עומד על 870 מיליון שקל ■ יצוין כי התקציב מאוזן למרות שהרפורמה ברשות טרם נכנסה לתוקף

שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ אישר אתמול (ד') את תקציב רשות השידור לשנת 2011, העומד על 870 מיליון שקל. זאת, אחרי שוועדת הכספים של רשות השידור, בראשות היו"ר החדש דוד חיון, אישרה לפני מספר חודשים את הצעת התקציב המאוזנת.

ל"גלובס" נודע עוד כי כבר בימים הקרובים תדון ועדת הכספים של הרשות בתקציב 2012, אחרי שהוועד המנהל אישר באחרונה את עקרונות התקציב. ברשות השידור מעריכים כי כבר ביום הראשון של שנת 2012 יהיה לרשות תקציב שנתי מסודר ומאוזן.

בשבע השנים האחרונות פעלה הרשות ללא תקציב מאושר כנדרש - נושא שזכה לביקורת בדוח מבקר המדינה האחרון, שגם התריע על כך שהוכנו בעבר תקציבים גרעוניים על-ידי הרשות.

התקציב שאושר נותן ביטוי להקצאת משאבים רבים יותר לתחום התוכן. יצוין כי התקציב מאוזן למרות שהרפורמה ברשות טרם נכנסה לתוקף.

חיון ויו"ר הרשות אמיר גילת הנחו בתחילת כהונתם את ההנהלה להכין תקציב שאינו גרעוני, אחרי שבתחילה - בגלל המצוקה התקציבית - הוצג בפניהם תקציב הלוקח בחשבון גרעון שנתי של 60 מיליון שקל.

עקב פעולות שונות שחיון הנחה לבצע, אושר בסופו של דבר תקציב מאוזן לחלוטין לכל השנה, למרות שהמליאה החדשה והוועדות החדשות של הרשות אושרו רק במארס השנה. זו גם הסיבה שהתקציב אושר באיחור, ביולי השנה.

במקביל, היו"ר אמיר גילת הנחה את הנהלת הרשות להכין תוכניות עבודה מסודרות, בפעם הראשונה בתולדות רשות השידור, והתנה את אישור התקציב בהגשת תכניות עבודה אלה.

דוד חיון, יו"ר ועדת הכספים של מליאת רשות השידור, אמר ביולי השנה, לאחר אישור התקציב על-ידי הוועדה, כי "בכל מצב - עם רפורמה או ללא רפורמה - ההנהלה הונחתה על-ידי הוועד המנהל וועדת הכספים להגיש תקציב מאוזן העומד בכללי המינהל התקין - גם לשנים הבאות. אישור התקציב הוא צעד היסטורי בהובלת הרשות לדרך חדשה ולתרבות ניהולית תקינה".