בתום ויכוח חריף - אושר לוח השידורים של קשת

בתום ויכוח חריף והצבעה חוזרת החליטה ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה לאשר את לוח השידורים של זכיינית ערוץ 2 ■ התנאי: תיקונים שיחזקו את הסוגה העילית

דרמה ברשות השנייה, לאחר שלוח השידורים של זכיינית ערוץ 2 קשת לשנת 2012 לא אושר בתחילה על-ידי רוב חברי ועדת הטלוויזיה בראשות יעקב שחם.

רק בתום ויכוח חריף בין חברי המועצה והצבעה חוזרת החליטה ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה לאשר את לוח השידורים של קשת למחצית הראשונה של 2012, וזאת בתנאי שיבוצעו תיקונים שיחזקו את נושא הסוגה העילית. לוח השידורים של רשת אושר אף הוא תוך דרישה דומה לעשות תיקונים.

ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה, בראשות יעקב שחם, קיימה היום (ה') דיון סוער וממושך בן 7 שעות, לאחר ששמעה את זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת בנוגע לאישור לוחות השידורים למחצית הראשונה של שנת 2012.

בהצבעה של חברי הוועדה על לוח השידורים של קשת נרשמה דרמה קלה, לאחר שרוב חברי הוועדה הצביעו נגד הלוח ולמעשה לא אישרו אותו.

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, ביקש מהחברים להצביע מחדש על הלוח, תוך שהם לוקחים בחשבון שהוועדה תנחה את הזכיינית לבצע תיקונים, השלמות והתאמות ללוח, כגון חיזוק נושא הדרמה בפרט והסוגה העילית בכלל.

בההצבעה החוזרת החליטו חברי הוועדה לאשר את הלוח הכולל דרישת תיקונים מהזכיינית. ההחלטה לאשר לרשת את הלוח עברה בהצבעה ראשונה - וגם במקרה זה דרשה הוועדה כי הזכיינית תבצע תיקונים שיבטיחו תמהיל שידורים מגוון ואיכותי ללוח.

שתי הזכייניות נדרשו להציג את התיקונים לרשות בתוך 14 יום.

יו"ר ועדת הטלוויזיה, יעקב שחם, מסר כי "למרות המצב הכלכלי הקשה והפגיעה הקשה בהכנסות מפרסום של הזכייניות קשת ורשת, אני מקווה ומאמין שהזכייניות יעמדו בכל התחייבויותיהן בלוחות השידורים".

יו"ר המועצה, ד"ר אילן אבישר, מסר כי "המועצה תבטיח בכל האמצעים העומדים לרשותה את עמידת הזכיינים במחויבויות, ולא תקבל סטייה מהמחויבות ומדרישות המועצה בכל הקשור לתוכן על המסך לטובת ציבור הצופים".