לגארד: "מנהיגי ה-G20 יעניקו סיוע נוסף במסגרת המשבר"

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, במסר מעודדים למשקיעים ■ לדבריה של לגארד, מנהיגי מדינות פורום ה-G20 הביעו "מחוייבות" להזרים הון נוסף לקרן המטבע במידה והמשבר יחריף

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, יוצאת היום (ה') במסר מעודדים למשקיעים ובניסיון להפיח מעט תקווה בשווקים הגלובליים. לדבריה של לגארד, מנהיגי מדינות פורום ה-G20 הביעו "מחוייבות" להזרים הון נוסף ולנקוט בצעדים הנדרשים, במידה ומשבר החובות הריבוניים באירופה יחריף.

"אם המצב ידרוש זאת, מדינות ה-G20 ישתמשו במשאבים הנחוצים כדי למנף את קרן המטבע ולאפשר לה לבצע את תפקידה", אמרה לגארד במסגרת מסיבת עיתונאים שקיימה בברזיל, יחד עם שר האוצר המקומי גואידו מונטגה. "מדובר בטווח סיוע כמעט בלתי מוגבל, ללא סכום מוגדר".

מוקדם יותר הודיעה קרן המטבע בפרסום רשמי כי בכוונתה לחתוך בחודש ינואר את תחזיות הצמיחה הגלובליות לשנת 2012, מתחזית קודמת אותה פרסמה בספטמבר - הצופה צמיחה של 4% בשיעור שנתי.

הפרסומים האחרונים מצד הקרן, כולל שתי הכחשות נמרצות בדבר גיבוש תוכנית חילוץ לאיטליה, מגיעים על רקע הרעת משבר החוב באירופה - כאשר תשואות האג"ח האיטלקיות והצרפתיות עלו לרמה של מעל 6% בשבועות האחרונים, בעוד גם גרמניה התקשתה לגייס אג"ח ממשלתיות בריבית נמוכה ב-23 בנובמבר. כל אלה, מגבירים את חשש המשקיעים מהחרפה במשבר.