גייטנר יבקר באירופה כדי ללחוץ על המנהיגים להגיע לפתרון

במהלך הביקור צפוי שר האוצר האמריקני לפגוש את נשיא צרפת, ראש ממשלת איטליה ונשיא הבנק המרכזי האירופי ■ הביקור שלו יסתיים לפני פסגת מנהיגי אירופה ב-9 בדצמבר

שר האוצר האמריקני טים גייטנר יבקר בשבוע הבא באירופה על מנת לדחוף במנהיגים האירופים להאיץ את המאמצים שלהם לטפל במשבר החוב באירופה, כך עולה מדברים שאמר בכיר במשרד האוצר האמריקני שהעדיף לא לחשוף את זהותו.

במהלך הביקור באירופה שיתקיים בין התאריכים 6-8 בדצמבר, צפוי גייטנר לפגוש את נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, ראש ממשלת איטליה מריו מונטי ונשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דראג'י, נאמר בהודעה של משרד האוצר האמריקני. גייטנר צפוי לחזור לוושינגטון לפני פסגת מנהיגי אירופה שתתקיים בבריסל ב-9 בדצמבר.

ארה"ב לוחצת כבר תקופה ארוכה על מנהיגי אירופה לנקוט בצעדים יותר אגריסיבים חטיפול במשבר החוב, שכבר הביא למתן חבילות סיוע ליוון, אירלנד ופורטוגל, ומאיים להביא לקריסת איטליה וספרד. בכירים במשרד האוצר האמריקני ובפדרל ריזרב ממשיכים להזהיר שהמצב באירופה משפיע על ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית.

קרן המטבע הבינלאומית מכינה חבילת סיוע בהיקף של 400 מיליארד דולר, אמר הגורם. שרי האוצר של האיחוד האירופי יבקשו מקרן המטבע לשחק תפקיד יותר מרכזי במאמצי החילוץ של אירופה, כשברקע, מספר מדינות בינהן ברזיל ומקסיקו הודיעו שהן מוכנות לעזור בהגדלת המשאבים של הקרן על מנת שתתמוך באירופה. ארצות הברית הודיעה שהיא לא מתכוונת להעביר כספים לקרן המטבע בעניין הזה.