מבצע החילוץ: שוחררו רוני פוקס וזאב פרנקל מהכלא בגיאורגיה

אנשי העסקים הישראלים, רוני פוקס וזאב פרנקל שעסקו בענף האנרגיה, שוחררו לאחר מאסר של שנה וחודשיים בכלא הגיאורגי ■ על השניים נגזרו בגיאורגיה מספר שנות מאסר בחשד למתן שוחד לסגן שר האוצר הגיאורגי

אנשי העסקים הישראלים, רוני פוקס וזאב פרנקל, שוחררו מהכלא בגיאורגיה אחרי שנה וחודשיים. כדי לשחרר את שני אנשי העסקים שנכלאו בכלא הגיאורגי מאז אוקטובר 2010 נדרשה התערבותם של גורמים בכירים גם מהזירה הבינלאומית, כך מדווח "ידיעות אחרונות". במבצע החילוץ השתתפו נשיא המדינה, שמעון פרס, שר החוץ, אביגדור ליברמן, בכירים מהאיחוד האירופי ואף ביל והילרי קלינטון.

פוקס, איש עסקים ישראלי המתמחה בענף האנרגיה ופרנקל שותפו, הם ניהלו הליך בוררות נגד גיאורגיה לפני 7 חודשים בבית הדין הבינלאומי לבוררות, גיאורגיה חוייבה לשלם לשניים סכום של 98 מיליון דולר פיצויים לאחר שנסוגה מעסקה שחתמה עימם לפיתוח קו צינור נפט שעובר מאזרבייג'ן לים השחור ולאירופה.

נזכיר כי גיאורגיה עצרה את השניים בחדש לניסיון שוחד של סגן שר האוצר הגיאורגי, במשפט שנערך על השניים בגירורגיה נגזרו על פוקס 7 שנות מאסר ועל פרנקל 6.5 שנות מאסר.

ישראל נכנסה לאחרונה למבצע שבו שכנעה את נשיא גיאוריגיה לחתום על כתב חנינה, שמעון פרס ביקש לחון את השניים בשל מצב בריאותם הלקוי. השניא הגיאורגי הסכים לחתום על כתב חנינה בעקבות הלחץ שהופעל עליו.