"ים חדרה": פוטנציאל למאגר גז ו-133 מ' חביות נפט

(עדכון) - מודיעין של צחי סולטן ו-IDB של נוחי דנקנר מחזיקה ב-100% מהזכויות ב"ים חדרה" ■ הסתברות ההצלחה עומדת על 25%-29%

שותפות חיפושי הנפט והגז מודיעין קיבלה לידיה את דוח אומדן המשאבים שהכינה חברת NSAI ברישיון "ים חדרה", והשורה התחתונה היא שישנו פוטנציאל למאגר נפט בר הפקה של 133 מיליון חביות (לפי אומדן מיטבי) ומאגר גז של 1.4 טריליון רגל מעוקב (TCF). הסתברות ההצלחה עומדת על 25%-29%. מודיעין נמצאת בשליטת צחי סולטן וקבוצת IDB של נוחי דנקנר.

בשטח הרישיון נמצאים 3 מאגרים עיקריים שמסתכמים ב-90 מיליון חביות נפט ומאגר צפוני הכולל 42 מיליון חביות. המבנה הדרומי מכיל 1.2 TCF של גז והמבנה הצפוני 0.2 TCF של גז. לשם ההשוואה, במאגר "תמר" נמצאו כ-9 TCF של גז וב"לוויתן" בערך פי 2.

מודיעין מחזיקה ב-100% מ"ים חדרה". הרישיון נמצא כ-30 ק"מ מערבית לחופי ישראל בין חדרה לחיפה. מודיעין קיבלה את רישיון "ים חדרה" ל-3 שנים, עד ה-14 בפברואר 2013. עלות הסקר הינה 4.4 מיליון דולר והוא כיסה שטח של 485 קמ"ר.

"אנחנו לא נוהגים לכנס מסיבות עיתונאים אבל הפעם חרגנו ממנהגנו בגלל שהתוצאות של 'ים חדרה' הן מאוד מאוד משמעותיות", אמר מנכ"ל IDB חיים גבריאלי בתחילת מסיבת העיתונאים שכינסה החברה הבוקר.

צחי סולטן הוסיף כי "היום אנחנו אחת השותפויות הנזילות ביותר בשוק. נבחן הכנסת שותפים מקומיים ולא מקומיים או להישאר 100% ברישיון. אני חייב להגיד שלגבי הרישיון הזה של חדרה היו לנו הרבה פניות לשותפות וחלקן אפילו מפתיעות".

בעוד 4 ימים תגיש מודיעין למשרד התשתיות פרוספקטים לקידוח ולחתום עד ה-1 בפברואר על הסכם עם אסדת קידוח. הקידוח עצמו אמור להתבצע עד ה-1 ביוני. עלות הקידוח מוערכת ב-70-100 מיליון שקל.