בנק ישראל: הזרים מימשו מניות בכ- 1.2 מיליארד ד' באוקטובר

זאת לעומת השקעה של 252 מיליון דולר במניות בחודש ספטמבר ■ הזרים מימשו נטו בחודש אוקטובר כ-1.6 מיליארד דולר במק"מ, ובמקביל השקיעו נטו כ-330 מיליון דולר באג"ח הממשלתיות

מנתונים שמפרסם היום (ב') בנק ישראל עולה כי הזרים מימשו מניות בחודש אוקטובר בהיקף של 1.2 מיליארד דולר, לעומת השקעה של 252 מיליון דולר בחודש ספטמבר. מהנתונים עולה כי עיקר המימושים מקורם במחיקה ממסחר של חברה מענף הכימיה - ההשקעה הפיננסית של תושבי חוץ במניה התחלפה בהשקעה ישירה של חברה סינית. במקביל, נרשמו באוקטובר מימושים נטו של 180 מיליון דולר במניות ישראליות הנסחרות בחו"ל.

עוד עולה מהנתונים כי הזרים מימשו נטו בחודש אוקטובר כ-1.6 מיליארד דולר במק"מ, ובמקביל השקיעו נטו כ-330 מיליוני דולרים באג"ח הממשלתיות, בעיקר באגרות הלא צמודות, זאת בהמשך למגמה בחמישה חודשים האחרונים, בהם הסתכמו המימושים במק"ם בכ-4.2 מיליאר דולר במקביל להשקעה בסכום של 3.6 מילארד דולר באג"ח הממשלתיות לטווח קצר ובינוני. כמו כן, נרשמו החודש מימושים נטו של כ-10 מיליון דולר באג"ח ממשלתיות בחו"ל.

השקעות הישראלים במניות זרות בחו"ל הסתכמו ב-600 מיליון דולר. המשקיעים המוסדיים השקיעו בסך הכל כ-500 מיליון דולר לאחר שבחודש הקודם נרשמו מימושים של כ-120 מיליון דולר.