אכזבה במגזר השירותים בארה"ב: המדד נפל ל-52 נקודות

מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים רשם את הקריאה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2010 ■ בנוסף ההתפרסם נתון ההזמנות ממפעלים, שרשם ירידה של 0.4%

היום (ב') התפרסמו שני נתוני מאקרו חשובים - מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים, ונתוני ההזמנות ממפעלים.

מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים בנובמבר רשם ירידה ועומד ברמה של 52 נקודות, לעומת צפי ל-53.6 נק', ולעומת 52.9 נק' באוקטובר. מדובר בקריאה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2010. "פעילות העסקים ממשיכה להתנדנד", אמר מנהל בתעשיה.

"עסקים עדיין מודאגים כי המכירות לא רשמו שיפור ניכר, וישנה אי ודאות במידה מסויימת אודות המדיניות הפיסקלית", אמר ריאן סוויט, אנליסט בכיר ממודי'ס.

עוד התפרסם נתון ההזמנות ממפעלים, שרשם ירידה של 0.4% בחודש אוקטובר לאחר עלייה של 0.1% בספטמבר. הירידה מתאימה לצפי האנליסטים. הזמנות מוצרים ברי קיימה נפלו ב-0.5%, בעוד הזמנות למוצרים שלא ברי קיימה נפלו ב-0.3%. משלוחים ממפעלים עלו ב-1.6%, והמלאים עלו ב-0.4%.

בימים האחרונים התפרסמו מספר נתוני מאקרו המאותתים על צמיחה אפשרית בכלכלת המדינה, כאשר את ההפתעה הגדולה סיפקה הירידה בשיעור האבטלה ל-8.6%, בפעם הראשונה מזה שנתיים וחצי.

בנוסף, מדד מנהלי הרכש הלאומי בארה"ב רשם את הקריאה הטובה ביותר מאז יוני האחרון, כאשר עלה ל-52.7% בחודש נובמבר, וזאת לעומת צפי לקריאה של כ-52 נק' בחודש נובמבר ולעומת 50.8 נק' בחודש אוקטובר.