הדולר התחזק קלות ושערו היציג נקבע על 3.73 שקלים

המטבע האמריקני עלה ב-0.2% והאירו נסחר ברמה של 5 שקלים ■ בעולם נסחר האירו סביב 1.338 דולרים לאירו

הדולר התחזק בשיעור של של כ-0.2% ושערו היציג נקבע על 3.73 שקלים, במהלך יום המסחר המקומי במטבעות (ג'). האירו נותר יציב מול השקל ושערו היציג נקבע על 5 שקלים, זאת, על רקע המשך חששות מגורלו של גוש האירו לאחר האזהרה של סוכנות S&P אמש (על כך בהמשך).

המטבע האמריקני נסחר סביב 3.733 שקלים והאירו נסחר ברמה של 5 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב 1.341 דולרים לאירו.

אלי בן דוד, אנליסט ראשי בבית ההשקעות USG capital, מציין כי הנתונים לאחרונה בישראל נותנים אופטימיות זהירה באשר לקצב התקדמות של הכלכלה, לאחר הצמיחה הגבוהה במחצית הראשונה של השנה. העמקת המשבר באירופה, תוביל להתמתנות בקצב הצמיחה בישראל ל-2.5% -2.8% בשנת 2012 וזאת בעקבות התמתנות הביקושים העולמיים כאשר הייצוא הישראלי יפגע מכך וירד במרוצת הזמן. באשר למסחר במטבע המקומי בטווח הקצר צפוי השקל להיסחר מול הדולר בהתאם למגמת המסחר באירו-דולר בעולם ועל רקע המגמה בבורסות. "המשך העמקת המשבר בליווי ירידות בבורסות, יתמכו בהיחלשות נוספת של השקל לעבר רמת 3.80 שקלים מול הדולר. כמו כן, ההתפתחויות האחרונות בשוק המקומי, פותחים את הדלת להפחתות ריבית נוספות בשוק המקומי ולפגיעה בשער החליפין אל מול הדולר והאירו. מאידך, במידה ונראה התאוששות בשווקים וצעדים דרמטיים לטיפול במשבר החמור באירופה, נוכל לראות התמתנות בהיחלשות השקל וחזרה לרמות 3.65 שקלים אל מול הדולר".

באוסטרליה הבנק המרכזי ממשיך במדיניות המוניטארית המקלה והוריד היום את שיעור הריבית ב-0.25%, פעם שנייה ברציפות. הריבית באוסטרליה עומדת כעת על רמה של 4.25%. בנאומו לאחר פרסום החלטת הריבית, הביע נגיד הבנק המרכזי דאגה בנוגע להאטה בסין ובנוגע למשבר החוב באירופה ההולך ומחריף.

בבורסות אסיה נרשמו ירידות היום וגם באירופה המגמה שלילית, לאחר שהמסחר בוול סטריט ננעל אתמול (ב') בעליות שערים, כאשר הידיעה המשמעותית ביותר בשעות האחרונות של המסחר היא כי S&P תציב את כל מדינות גוש האירו תחת ביקורת אשראי. בורסות אירופה סגרו בעליות בעקבות אופטימיות בקרב המשקיעים לאור פגישת קנצלרית גרמניה מרקל ונשיא צרפת סרקוזי, אשר אמרו שהם קרובים מאוד להסכם סופי על אמנה שתחזק את המשמעת הפיסקאלית באירופה.

אתמול דיווח ה"פיננשיל טיימס" כי סוכנות הדירוג S&P עשויה להוריד את דירוג האשראי של כל 17 מדינות גוש האירו, כולל שש מדינות בעלות דירוג מושלם. רשימת המדינות בעלות הדירוג המושלם ("AAA") כוללת את גרמניה, צרפת, הולנד, אוסטריה, פינלנד ולוקסמבורג. על פי הדיווח, הסוכנות תציב את כל 17 מדינות גוש האירו תחת ביקורת באזהרה להורדת דירוג, וזאת אם הסוכנות לא תשתכנע כי קובעי המדיניות במדינות עושים התקדמות מספיקה על מנת להצדיק את הדירוג הנוכחי. כאשר מדינה מוצבת תחת ביקורת אשראי, תוך 90 יום עשויה להתבצע הורדת דירוג.