אישום: חיים גבריאלי תיכנן לפגוע במנהל אגף הנכסים בעיריית ת"א

דודה של ענבל גבריאלי נאשם כי ביקש לפגוע באלי לוי "בדרגה שתביא לאישפוזו בביה"ח לוינשטיין ותעשה אותו נכה", זאת בשל הכוונה לפנותו מקרקע בנווה-צדק

‎‎פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד חיים גבריאלי, אחיהם של ראובן ושוני גבריאלי ודודה של חברת הכנסת לשעבר ענבל גבריאלי, באשמה כי יחד עם שותפו, איתן בוזגלו, תיכנן לפגוע במנהל אגף הנכסים בעיריית תל-אביב, אלי לוי. זאת, כדי למנוע מלוי להעיד בתביעה אזרחית שמנהלת העירייה נגד גבריאלי, בדרישה שיתפנה מקרקע ברחוב זרח ברנט בשכונת נווה-צדק בתל-אביב, אליה פלש לפני שנים רבות.

גבריאלי ובוזגלו מואשמים בביצוע עבירות של ניסיון לחבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע פשע, קשירת קשר לביצוע עוון ושיבוש מהלכי משפט.

לפי כתב האישום, שהגיש עו"ד אורן פז מפרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי), ביוני 2011 פנה גבריאלי לבוזגלו ולאדם נוסף, המכונה א.א - שהיה, ללא ידיעתו של גבריאלי, סוכן משטרתי - וביקש מהם לפגוע בלוי, כדי שלא יוכל להעיד בהליך המשפטי המתנהל נגדו בבית משפט השלום בתל-אביב. בתמורה לפגיעה, נטען, הבטיח גבריאלי לשלם לבוזגלו ולסוכן 20 אלף שקל כל-אחד.

‎‎דקירה בגב

‏עוד נטען בכתב האישום כי גבריאלי הסביר והדגים לשליחיו כי יש לפגוע בלוי באמצעות סכין קומנדו, בדרך של דקירתו בגב התחתון. "עוד הבהיר גבריאלי לבוזגלו ול-א.א כי הפגיעה הפיזית בלוי צריכה להיות בדרגת חומרה כזו שתמנע ממנו להגיע לבית המשפט, ובין היתר העיר כי הפגיעה צריכה להיות בדרגה שתביא לאישפוזו בבית-החולים לוינשטיין ותעשהו נכה".

‏לפי כתב האישום, ב-23 לנובמבר נפגש הסוכן המשטרתי עם גבריאלי, על דעתו של בוזגלו, ודיווח לו כי בכוונתו לפגוע בלוי למחרת היום, באמצעות סכין "פרפר". "בתגובה מסר גבריאלי לסוכן סכין קומנדו, שאורך להבו 15 ס"מ, והנחה אותו (שוב) לדקור באמצעותו את לוי שתי דקירות בגב התחתון". עוד הנחה גבריאלי את הסוכן כי יפצע את לוי כך "שיהיה על כיסא גלגלים", ושילם לו מקדמה של 500 שקל.

‏הקרקע, שבגין המחלוקת עליה ביקש גבריאלי לפגוע בלוי, נמצאת בבעלות מינהל מקרקעי ישראל. במשך שנים ארוכות המדינה והעירייה מבקשות מגבריאלי להתפנות ממנה, אך הוא מסרב. הנושא אף הגיע בעבר לפתחו של בית המשפט העליון, שקבע כי גבריאלי הוא פולש.