דנקנר: "ועדת הריכוזיות תפגע בתעסוקה וברווחת ישראל"

בעל השליטה ב-IDB: "אם יאומצו המלצות הביניים כפי שהן, יהיה בכך לדעתי כדי לפגוע בפעילות העסקית של המשק, לפגוע בדינמיות של המשק ובצמיחתו, וכפועל יוצא מאלה - לפגוע בכלכלה, בתעסוקה וברווחת תושבי ישראל"

נוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצת IDB, מזהיר כי המלצות ועדת הריכוזיות יפגעו בכלכלת ישראל וברווחת תושבי המדינה.

במכתב ששיגר דנקנר לחברי ועדת הריכוזיות בשלהי נובמבר, אשר פורסם באתר משרד האוצר, הוא מזהיר כי בתקופה זו של "משבר כלכלי כה עמוק ומאתגר", ישנו "ספק רב" שהמלצות ועדת הריכוזיות יחזקו את יכולת העמידה של המשק בפני זעזועים חיצוניים.

"אם יאומצו המלצות הביניים כפי שהן, יהיה בכך לדעתי כדי לפגוע בפעילות העסקית של המשק, לפגוע בדינמיות של המשק ובצמיחתו, וכפועל יוצא מאלה - לפגוע בכלכלה, בתעסוקה וברווחת תושבי ישראל", כתב דנקנר.

דנקנר טוען כי "האיום הרציני המרחף כיום על כלכלת ישראל הוא פגיעה ברמת התעסוקה", וקורא למנהיגות לדאוג בראש ובראשונה לתמיכה בשוק העבודה. לדבריו, אימוץ מסקנות הביניים של ועדת הריכוזיות תביא לאפקט הפוך, "אשר יכווץ את המשק וידרדר אותו לאבטלה".

להורדת המכתב המלא של דנקנר - לחצו כאן

IDB טענה זה מכבר כי בישראל אין בעיית ריכוזיות וכי הריכוזיות המשקית אינה מטופלת באף מדינה בעולם. לדברי דנקנר, "אין בהמלצות הביניים כדי לגרום להעלאת רמת התחרותיות במשק או להורדת יוקר המחיה".

דנקנר קורא לחברי הוועדה "לקבל החלטות בזהירות" ובכל מקרה להעניק תקופת היערכות ארוכה כדי לאפשר למשק הסתגלות ל"שינויים מרחיקי לכת".

דנקנר אף מציג נתונים לפיהם משנת 2003 מכרה IDB חברות שברשותה בהיקף כולל שך 19 מיליארד שקל על מנת לפשט את המבנה המורכב שלה ו"להקטין את משקל הקבוצה במשק הישראלי", מתוך כוונה אסטרטגית להשקיע יותר בחו"ל. כך, אם בשנת 2003 היוו השקעות הקבוצה בחו"ל 7% בלבד, הרי שהיום עלה שיעור זה ל-45%.

"הרשו לי להביע בפניכם משאלה", חותם דנקנר את מכתבו. "כל אחד מאיתנו זקוק בפעילותו לסביבה אוהדת ותומכת, כך גם אנשי עסקים; ולצערי, האווירה השוררת לאחרונה בישראל כלפי המגזר העסקי היא אווירה עוינת. הלוואי שהוועדה הייתה מטפלת בזה. אתם בהחלט האנשים שמהם נכון שתצא בשורה תומכת וחיובית למגזר העסקי".