באומן-בר מבקש לסיים לאלתר את ההתקשרות עם ACE

לאחרונה החליטה הרשת לצאת למכרז על תקציב הפרסום ■ מנכ"ל באומן: "בעקבות הסיטואציה אליה נקלעה הרשת החלטנו להיפרד ביוזמתנו מ-ACE"

משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי הודיע לחברת ACE כי הוא מבקש להפסיק את העבודה על תקציב הפרסום של רשת ה"עשה זאת בעצמך" באופן מיידי. בבאומן לא מתכוונים להתמודד מחדש במכרז שצפוי לצאת בקרוב - כך נודע ל"גלובס".

כפי שנחשף ב"גלובס", ב-ACE הוחלט באחרונה על יציאה למכרז על תקציב הפרסום, כחלק מהשתלשלות אירועים שבהם הובאה ההחלטה על הארכת ההתקשרות עם באומן ל-3 שנים נוספות בפני אסיפת בעלי מניות.

ההתקשרות נמשכה 13 שנה

באומן-בר-ריבנאי הוא משרד הפרסום של ACE מזה כ-13 שנה. משה גאון, מבעלי באומן-בר-ריבנאי, הוא גם בעל השליטה בגאון אחזקות המחזיקה ביחד עם משפחת זביידה במניות השליטה ב-ACE.

באופן פרדוקסלי, באומן-בר-ריבנאי זכה בתקציב ACE עוד הרבה לפני שמשפחת גאון הפכה לבעלת מניות בו. המשרד זכה בתקציב ב-1998 כשהתמודד עליו מול שלמור-אבנון-עמיחי ופוגל-אוגילבי. גאון אחזקות נכנסה לשותפות ב-ACE רק ב-2005.

מאז כניסת גאון אחזקות לבעלות ב-ACE, מפוקחת ההתקשרות עם באומן מתוקף היותה "עסקת בעלי עניין".

מנתונים שעולים מדוחות ACE עולה כי בין השנים 2008-2010 עמד סך התשלומים שהועברו לפרסום באמצעות באומן-בר-ריבנאי על כ-67 מיליון שקל - חלק הארי מתוכם עבור תשלומים שעוברים באמצעות באומן למדיות השונות כגון טלוויזיה ורדיו.

לפי הסכם עם באומן, שעודכן בנובמבר 2002, קבוצת ACE משלמת למשרד ריטיינר פרסום חודשי בסך של 17 אלף דולר - לפי שער של 4.2 שקל לדולר. כזכור, בעבר הוקפא הדולר בכל עסקאות הפרסום של המדיה, ומאז הפכו העסקאות לשקליות. עוד משולם ריטיינר קדם דפוס חודשי בסך של 45 אלף שקל בתוספת מע"מ וכן כאמור עלות רכישת המדיה.

משרדים גדולים יתקשו לגשת למכרז

ב-ACE התייחסו באסיפת בעלי המניות עם באומן ואמרו כי המשך ההתקשרות הוא לטובת החברה, וכי "קיימת שביעות-רצון והערכה למקצועיות משרד הפרסום ולתרומתו, תוך כך שהתמורה המשולמת במסגרת הסכם הפרסום מבוקרת על-ידי גוף חיצוני מקצועי, על מנת לוודא כי התמורה המשולמת היא סבירה ובתנאי שוק".

עם זאת, על רקע ההפסדים של ACE (כ-62 מיליון שקל מתחילת 2010), נראה כי בשלב זה לא פשוט להעביר החלטות שתורמות בדרך כלשהי לבעלי המניות העיקריים בה, ולכן הוחלט לצאת למכרז.

בהתחשב בעובדה ש-ACE מתחרה כמעט בכל רשתות השיווק האחרות בתחום הנון-פוד, מגוון משרדי הפרסום הגדולים שיכולים לטפל בה מצומצם: מקאן-אריקסון מטפל בתקציב רבוע כחול, אדלר-חומסקי וגיתם מטפלים בשופרסל, יהושע TBWA מטפל בביתילי, שלמור-אבנון-עמיחי בפוקס הום, גליקמן-נטלר-סמסונוב מטפל בגולף.

יוסי לובטון, מנכ"ל באומן-בר-ריבנאי, מסר בתגובה: "בעקבות הסיטואציה המורכבת שאליה נקלעה ACE ובעקבות הפרסומים על עסקאות בעלי עניין, החלטנו להיפרד ביוזמתנו מ-ACE. אנו מאחלים לרשת ולבעלי המניות שלה הצלחה במאבקי השיקום".