גב ים לא תשלם ארנונה על נכס שבנייתו טרם הושלמה

לפי החברה, הנכס טרם הושלם, אלא מצוי ברמת מעטפת בלבד, ולכן הוא לא נופל בהגדרת "בניין"

חברת גב ים שבשליטת נוחי דנקנר לא תצטרך לשלם ארנונה על שטח שבנייתו לא הושלמה במרכז גב ים שבהרצליה פיתוח, כך קבע ביהמ"ש המחוזי בתל אביב. בקומת הקרקע שבמרכז גב ים נותר שטח שבנייתו, לטענת גב ים, לא הושלמה והוא טרם הושכר לשוכרים. העירייה חייבה את החברה בארנונה על השטח, שמהווה 883 מ"ר מתוך 9,500 מ"ר. גב ים ערערה לוועדת הערר לארנונה של העירייה, ונדחתה. ואז הגישה גב ים ערעור למחוזי באמצעות עוה"ד אורי דויטש ואלדד פרקש. החברה טענה שהפטור מתשלום ארנונה יכול להינתן על בסיס סעיף 269 לפקודת העיריות, הקובע סוגי נכסים שחייבים בארנונה.

לפי החברה, הנכס טרם הושלם, אלא מצוי ברמת מעטפת בלבד, ולכן הוא לא נופל בהגדרת "בניין", שחייב לפי סעיף 269 בארנונה. בנוסף, גב ים טענה שהנכס אינו בר-חיוב לפי סעיף 330 לפקודת העיריות, הקובע שיש לפטור מארנונה נכס שניזוק במידה שאי אפשר לשבת בו.

ביהמ"ש המחוזי קיבל את ערעורה של גב ים וביטל את החיוב בארנונה כלפי הנכס עד למועד שבו תושלם בנייתו. כן קבע שמדובר בשטח ברמת מעטפת בלבד, ללא מחיצות פנימיות, ריצוף, חיבור לחשמל ולמים, ולכן אין כל ספק שהוא אינו ראוי לשימוש ושלא נעשה בו שימוש בפועל. "כל עוד עמד הנכס במצב של מעטפת", כתב השופט אורי שהם, "לא הייתה רשאית המשיבה לחייב בארנונה, שכן אין מדובר ב'בניין'".