רוג'רס: "ה'פד' משקר לנו ומדפיס כסף; קנו סחורות וזהב"

איל ההשקעות בריאיון ל"יאהו פיננס": "הבנק המרכזי הורס דור שלם של משקיעים באמצעות הדפסת כסף ושמירה על ריביות נמוכות" ■ סיפר: "אני בלונג על סחורות ומטבעות"

הפדרל ריזרב כבר החל, הלכה למעשה, בתוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3) בשוק ההון האמריקני - כך מסביר איל ההשקעות ג'ים רוג'רס, הערב (ג') בריאיון ל"יאהו פיננס".

"יש QE3, ה'פד' מזרים כסף למערכת", אמר המשקיע האגדי, חרף הצהרות הפדרל ריזרב כי הוא עדיין בוחן שימוש בכלים שברשותו לטיפול בהאטה בכלכלת ארה"ב, אולם עדיין לא יצא בהצהרה רשמית בדבר רכישות נוספות בשווקים.

רוג'רס הוא מהמבקרים החריפים ביותר של תוכניות ההקלה הכמותית שהשיק ה'פד' בשנים 2009-2010, וכן סבור כי על הבנק המרכזי בארה"ב להעלות את הריבית המרכזית מרמתה האפסית (0-0.25%).

"ה'פד' פשוט משקר לנו", דברי רוג'רס. "הסיבה היחידה שהשווקים מחזיקים מעמד היא כיוון שה'פד' מדפיס כסף הכי מהר שהוא יכול".

רוג'רס תקף את ה'פד' והסביר כי "מה שהוא עושה זה להרוס דור שלם של משקיעים", על ידי הורדת הריביות על האג"ח ושמירת הכלכלה על "קו שטוח". לדעתו, מדיניות זו של הבנק המרכזי עלולה להוביל "לעוד עשור אבוד השוק ההון".

"אני בלונג על סחורות ועל מטבעות, ובשורט על השווקים המתעוררים, מניות הטכנולוגיה בארה"ב ועל שוק ההון באירופה", סיפר רוג'רס, שחזר שוב על המלצתו הקבועה, לקנות זהב: "הזהב עלה במשך 11 שנים ברציפות, ואני מצפה לתיקון. אולם, אני לא מתכוון למכור את הזהב שברשותי".