מועדון הסרט

אפילו בעידן של ריבוי הערוצים, לעיתים לא נמצא בהם אפילו סרט אחד סביר

מבחר של אפשרויות טובות בערוצי הסרטים, יום ד' מ-22:00

מרבית קוראי "גלובס" מבוגרים דיים כדי לזכור את הימים הרחוקים ההם שבהם היה בישראל רק ערוץ טלוויזיה אחד. ימי רביעי, למי שזוכר, מיד אחרי "מוקד", הוקדשו לסרטי קולנוע. צירוף מילים שהילך עלינו, הצופים, קסם. בעידן החד-ערוצי שלפני מכשירי הווידיאו (שלא לדבר על DVD, בלו-ריי ועוד) והאינטרנט, הדרך היחידה לראות סרט, מלבד אותם שידורים בשחור-לבן, הייתה פשוט ללכת לקולנוע.

ובכל זאת, אפילו בעידן של ריבוי הערוצים, כאשר גם בכבלים וגם בלוויין יש לפחות 6 ערוצי סרטים שונים (בכל אחת מהחברות), יש לעיתים שלא יימצא בהם אפילו סרט אחד סביר. לעומת זאת, ימים אחרים, כמו הערב (ד'), מציעים מבחר שכזה שאפשר להתבלבל:

נתחיל עם אחד מסרטי הספורט הגדולים של כל הזמנים: "ג'רי מגוויר" (הוט דרמה, 22:00): ג'רי (טום קרוז), סוכן שחקנים יהיר שנדמה שיש לו הכול, מאבד את עולמו ברגע אחד, ומשתקם בעזרת עובדת זוטרה (רנה זלוונגר).

נעבור לפרנסואה טריפו: קתרין דנב היא שחקנית פריזאית שמנסה בכל כוחה להגן על התיאטרון המשפחתי מסגירה, בעת הכיבוש הנאצי. לצידה ב"המטרו האחרון" (הוט פריים, 22:00) ז'ראר דפרדייה, בימים שבהם היה עוד שחקן ולא עושה צרות סדרתי.

גם ערוצי הסרטים של הלוויין מציעים הערב תמורה מלאה לדמי המנוי שלהם: את "שודדי הקאריבים" (יס 2, 22:00) נדמה שאין צורך להזכיר, לכן יצוין פה רק שמדובר בסרט הראשון (והטוב ביותר) בסדרה, זה שלאחריו חייהם של אורלנדו בלום, קייט וינסלט ובמיוחד ג'וני דפ, כבר לא נראו אותו הדבר.

לא דיברנו עוד על אהבה, לכן יהיה זה אולי קצת לא נעים להציע אהבה מהסוג הכואב, שזה בדיוק מה שמאפיין את יחסיהם של סופר אמריקני שחי בפריז וצרפתייה צעירה. בין השניים מתפתח סיפור אהבה סוטה ואכזרי, כמו שרק רומן פולנסקי יודע לביים. ב"ירח מר" (יס 3, 22:00), אגב, הוא ביים את אשתו - עמנואל סיניה, בתפקיד אשת הסאדו-מאזו, מה שאולי קינקי אפילו יותר מהתסריט.