תהיות בטורקיה: ארדואן עבר ניתוח מעיים - מה מצבו?

ארדואן עבר ניתוח במערכת העיכול ב-26 בנובמבר ■ מאז הוא נמצא בשיקום ונאלץ לבטל היום נסיעה לקטאר, אותה תכנן לאחר שעבר את הניתוח

ר"מ טורקיה רג'פ טאיפ-ארדואן עבר לאחרונה ניתוח מעיים שהוגדר על פי גורמים רשמיים בממשל הטורקי כ"ניתוח קל", אולם תהיות רבות עולות באשר למצבו. בתקשורת הטורקית מדווחים היום (ד') כי ארדואן ביטל נסיעה מתוכננת לקטאר בהוראת רופאיו, שציוו עליו לנוח במהלך סוף השבוע.

יתרה מזאת - השבוע נפגש ארדואן עם סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בביתו באיסטנבול, כאשר הפגישה הייתה אמורה להימשך כחצי שעה אך ארכה יותר משעתיים. במהלך הפגישה קיבל ארדואן שוב ושוב פתקים מהרופא האישי שלו, שקרא לו לקטוע את הפגישה ולנוח.

ארדואן עבר את הניתוח במערכת העיכול שלו ב-26 בנובמבר. את הנסיעה לקטאר הוא קבע אחרי הניתוח לתאריך ה-10 בדצמבר, אך כאמור נאלץ לבטלה היום, מה שמגביר את התהיות בטורקיה באשר לאופן התאוששותו מהניתוח ומצבו הרפואי היום. אגב, ארדואן נותח בבית חולים שנקרא "מרמרה", שמה של הספינה במשט לעזה שהעלתה את יחסי טורקיה-ישראל על שרטון.

בעיתון הפופולארי "הורייט" פורסם היום מאמר מערכת בו נכתב כי תומכי מפלגת הצדק והפיתוח של ארדואן מתמקדים בימים אלה אך ורק במצבו הבריאותי של ר"מ טורקיה.

"ביום שני נערכה ישיבת קבינט ללא ארדואן - זה השבוע השלישי ברציפות", כתב מוראט יטקין, עורך ב"הורייט".