סקר: המשקיעים מעדיפים את הפד על פני הבנק האירופי

71% מהמשקיעים והאנליסטים בחרו בפד' כבנק המרכזי המועדף עליהם בטענה שברננקי הצליח לאושש את כלכלת ארה"ב ■ "חוש המנהיגות של ברננקי הכרחיים לתהליך ההתאוששות של ארה"ב"

נשיא הפדרל ריזרב בן ברננקי יכול לחייך. מסקר גלובלי שערכה סוכנות הידיעות בלומברג בקרב משקיעים ואנליסטים בכל העולם עולה כי הם מעדיפים את הבנק המרכזי של ארה"ב (the fed), על פני הבנק המרכזי של האיחוד האירופי (ECB).

הנשאלים העניקו לפד' ולברננקי ציון לשבח בהתנהלות הכללית במשבר הכלכלי העולמי וכ- 71% מהנשאלים בחרו בו כבנק המרכזי המועדף עליהם בטענה שברננקי הצליח לאושש את כלכלת ארה"ב באמצעות רכישה של נכסים מסוכנים רבים והזרמה של טריליוני דולרים לשוק, עניין שסייע לממשל אובמה להדוף מעליו התקפות רבות של הרפובליקנים.

"חוש המנהיגות והאופטימיות של ברננקי הכרחיים לתהליך ההתאוששות של ארה"ב. מצד אחד הוא קשוב לרחשי הצמיחה וההתאוששות של ארה"ב והפעולות שלו מעידות על כך ומצד שני הוא דואג מהמשך ההיחלשות של שוק העבודה ופועל גם במישור הזה", כך אומרת ג'ניפר הווארס, אחת המשתתפות בסקר וסוחרת בבית ההשקעות "באניף" בסאו-פאולו.

אחת הסיבות לעליה בפופולריות של ברננקי בקרב משתתפי הסקר היא השיפור בנתונים הכלכליים בארה"ב. כך למשל מאז הסקר הקודם של בלומברג לפני כשלושה חודשים ה-s&p500 עלה ב- 8.4%, קצב הצמיחה הואץ ב-2% ברבעון השלישי, והאבטלה ירדה בחודש נובמבר ל-8.6%.

הבטחון והאמון העולה בכלכלת ארה"ב משקפים את השינוי שחל בהערכות של משקיעים בינלאומיים ורוב משתתפי הסקר כך שכעת, פחות מרבע ממשתתפי הסקר מעריכים כי ארה"ב תגלוש למיתון חוזר בתוך כשנה מהיום, לעומת כחצי מהמשתתפים שהאמינו בכך בסקר שהתקיים לפני כשלושה חודשים.