סקר: גוש האירו ישרוד אך הפסגה האירופית תיכשל

כך עולה מסקר שנערך ע"י "רויטרס" לקראת ועידת הפסגה האירופית ■ 75% מהנשאלים בסקר: אין סבירות כי ועידת הפסגה תשים קץ לבעיות החוב של אירופה

"גוש האירו ישרוד אך הוועידה תיכשל בניסיונה למצוא פיתרון נחרץ למשבר החוב הגואה ביבשת". כך מגלה סקר שנערך ע"י "רויטרס" לקראת ועידת הפסגה האירופית שתתכנס היום (ה').

75% מהנשאלים בסקר הסכימו כי אין סבירות כי ועידת הפסגה תשים קץ לבעיות החוב מהן סובלת היבשת. רוב הנשאלים מאמינים כי כל 17 המדינות המרכיבות את גוש האירו ימשיכו באיחוד המוניטארי עם המטבע המשותף.

"ניכר כי מדינות גוש האירו רוצים לשמור על האיחוד וכולם מבינים כי קריסה של גוש האירו יהיה מאורע אפוקליפטי", אמר דן מקלגלין מבנק אוף אירלנד.

קברניטי האיחוד האירופי צפויים להצהיר בסוף השבוע על כוונתם לשים קץ למשבר בן השנתיים שהוצת ע"י כלכלות קטנות בגוש האירו וכעת מאיים גם על מדינות הגרעין הקשה של האיחוד וביניהן הכלכלות הגדולות כמו איטליה וספרד.

גרמניה וצרפת, שתי הכלכלות החזקות של אירופה, מנהלות תוכנית לשינוי אמנת האיחוד האירופי, להנהיג משמעת תקציבית נוקשה ולחדד את החוקים הפיסקליים, מה שעשוי להאיץ את התערבותו של הבנק המרכזי של אירופה בשוק האג"ח כדי להרגיע את המשבר ולהחזיר את אמון המשקיעים.

בריטניה, שהינה חלק מהאיחוד האירופי אך לא חלק מגוש האירו, מציבה משוכות לתוכנית של צרפת וגרמניה. גם פינלנד תוקעת אבנים בגלגלי התוכנית אלא אם יוכנסו תיקונים העונים לאינטרסים של החברות שאינן חלק מגוש האירו.