סרקוזי: "לא תהיה עוד הזדמנות שנייה אם הוועידה תיכשל"

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי: "הסיכון לפירוק גוש האירו מעולם לא היה כל כך גדול" ■ "אם לא יהיה לנו הסכם ביום שישי, לא תהיה לנו הזדמנות שנייה"

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, יצא היום (ה') באזהרה לקראת הפסגה של מנהיגי האיחוד האירופי, "לא תהיה הזדמנות שנייה אם ועידת הפסגה הקריטית תיכשל במאמציה להשגת הסכם להצלת גוש האירו", אמר לפני יציאתו לבריסל, שם תיערך וועידת הפסגה של מנהיגי אירופה. במסר חריף אמר סרקוזי כי "הסיכון לפירוק גוש האירו מעולם לא היה כל כך גדול".

סרקוזי חזר והדגיש "אם לא יהיה לנו הסכם ביום שישי, לא תהיה לנו הזדמנות שנייה", אמר בפגישה עם מפלגת השמרנים. גרמניה וצרפת מנסות לגייס תמיכה לתוכנית המתגבשת לאמנה חדשה ומתוקנת לאיחוד האירופי.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הודתה היום כי הדיונים יהיו קשים וקשוחים במהלך הוועידה "אני מקווה שנזכה להבנה מצד המדינות שאינן חברות בגוש האירו, מילים בלבד אינן מספיקות, אנו זקוקים לשינוי אמנה", אמרה.

מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, אמרה "לנו יש ביטחון חזק מאוד באירופה, אין כל ספק לגבי יכולתה של אירופה להציג פיתרון, אך אנו זקוקים לתוכנית כדי לצעוד קדימה", אמרה לתקשורת בבריסל.

נזכיר כי השבוע בממשלת גרמניה ציננו את האווירה האופטימית שנרשמה לקראת הוועידה וגורם בכיר בממשלה הביע פסימיות לגבי הצלחתה.

ראש ממשלת בריטניה, דיויד קמרון, אמר כי "ככל שגוש האירו יבוא בדרישות, כך יותר ויותר אנו נבקש בתמורה". קמרון איים בהטלת וטו על כל שינוי באמנה האירופית אם בריטניה לא תצליח לקבל הבטחות והסתייגויות העונות לאינטרסים שלה. גם שוודיה אינה מרוצה מאפשרות של שינוי האמנה.