דיווח פלסטיני: הרוג ופצועים בתקיפת חיל האוויר ברצועה

בתגובה לירי 5 הרקטות אמש, תקף לפנות בוקר חיל האוויר שתי מטרות ברצועת עזה ■ הפלסטינים מדווחים על אזרח הרוג ו-13 פצועים בני משפחה אחת ■ צה"ל: "חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות"

לילה לא שקט: גורמים רפואיים ברצועת עזה מדווחים כי בתקיפת חיל האוויר לפנות בוקר ברצועת עזה, נהרג אדם אחד ו-13 נוספים נפצעו, ביניהם נשים וילדים בני משפחת אחת. כך מדווחות סוכנויות הידיעות מען ורויטרס.

הירי לעבר הרצועה בוצע בתגובה לירי הרקטות לעבר ישראל. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי חיל האוויר תקף שני מוקדי פעילות טרור ברצועת עזה, האחת בדרום הרצועה והשנייה בצפונה. בצה"ל זיהו פגיעות מדויקות במטרות, וציינו כי כל המטוסים שבו בשלום לבסיסם.

גורמים בעזה סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי בתקיפת חיל האוויר הופצץ מחנה אימון של ארגון החמאס וכי בעת התקיפה נפגעו מספר בתים צמודים לבסיס האימון, ושם האזרח הפלסטיני ו-13 האחרים בני משפחה אחת נפצעו בדרגות פציעה שונות. גורם בחמאס הפנה אצבע מאשימה כלפי ממשלת ישראל בכל הנוגע לאירועים האלימים שאירעו ביממה האחרונה.

ואילו בצה"ל הדגישו כי "לא נסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

אמש: חמש רקטות קסאם שוגרו לעבר יישובי הדרום

אמש התפוצצו חמש רקטות קסאם ופצצת מרגמה אחת בשטח ישראל, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. הירי האחרון התרחש מעט לפני חצות, כשרקטה התפוצצה בשטח פתוח מדרום לאשקלון.

המטח החל שעות ספורות לאחר שהפלגים החמושים ברצועה איימו להגיב בחריפות על החיסול במרכז העיר עזה. ראשונה הייתה רקטה שהתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. ביישובים באזור הוכרזה כוננות והאזרחים קיבלו הוראה להישאר סמוך למרחבים המוגנים. לאחר מכן זוהו שלוש רקטות קסאם שנורו מהרצועה לכיוון באר שבע והעיר אופקים. מקום הפיצוץ היה ככל הנראה בשטחים פתוחים.

בעקבות החיסול ברצועה, העלו גם במשטרה וגם במד"א את רמת הכוננות. חקלאים שעבדו בשדות הנושקים לגדר המערכת המקיפה את עזה פונו מהמקום ונאסר עליהם לשוב לשם עד להודעה חדשה. נוסף על כך, נסגרו הכבישים החשופים לגדר - מחשש לפגיעה מירי.

במקביל, דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי קהיר פועלת למנוע מרצף התקריות להפוך לסבב אלימות נוסף בין צה"ל לבין ארגוני הטרור העזתיים.

שגריר מצרים לרשות: "לעצור את התקפות ישראל"

בריאיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אמר שגריר מצרים לרשות, יאסר עותמן, כי ארצו "פועלת לעצור את מסכת ההפרות הישראליות של הפסקת האש ואת התקפותיה, כדי שלא לפגוע ברגיעה".

עותמן אמר כי נציגי מצרים מעורבים באופן אינטנסיבי בניסיונות להשיב את השקט על כנו, כדי "למנוע הידרדרות של המצב, להגן על העם הפלסטיני ולהבטיח את זכויותיו". הוא גם הדגיש כי קהיר "דוחה מכל וכל את המהלכים הישראליים שהביאו להפרת השקט ברצועת עזה".

המחבל שחוסל: האחראי להתרעות בדרום

בתקיפת חיל האוויר אתמול ברצועה נהרגו האחים עיסאם וסובחי בטאש. הראשון שימש מפקד "פלג המאמינים" של גדודי חללי אל-אקצה ונחשב למי שהיה אחראי על תכנון מתקפת טרור בגבול הדרום, מה שהביא להתרעות החמורות שם בתקופה האחרונה. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי אתמול בסביבות השעה 13:00, תקף כלי טיס של חיל האוויר מכונת שבה נסעו חמישה פלסטינים, ברחוב עומר אל-מוכתר שבמרכז העיר עזה. נוסף על ההרוגים, דווח על שישה פצועים בתקרית.