אגוד: להיזהר מחשיפה גבוהה למניות; מהן 2 המומלצות?

כלכלני הבנק ממליצים על חשיפה למניות של 15% מהתיק עבור משקיע סולידי ו-36% למשקיע אגרסיבי, וממליצים במיוחד על כיל ואורבוטק

כלכלני בנק אגוד ממשיכים להזהיר מפני חשיפה גבוהה לשוק המניות וממליצים למשקיעים לא לעלות על חשיפה של 36% למניות מסך תיק ההשקעות. כך עולה מהסקירה השבועית של כלכלני הבנק.

"אי-הוודאות הגבוהה ועימה התנודתיות נמשכות בהתאם לציפיותינו וצפויות להימשך בטווח הקצר-בינוני", נכתב בסקירה. "אנו מדגישים את המלצתנו זה מכבר על רכיב מנייתי בין 15% ל-36% מתיק ההשקעות, בהתאם לסיכון התיק".

כלכלני הבנק מעדיפים השקעה במניות זרות על פני מניות ישראליות, כאשר ההעדפה היא לתמהיל של 60% מניות חו"ל ו-40% מניות ישראליות. האנליסטים מעדיפים את סקטור המזון, ההיי-טק והתשתיות, ובמיוחד "מניות דיבידנד בינלאומיות בעלות תזרימי מזומנים יציבים".

"להערכתנו, קיימת סבירות גבוהה של המשך התחזקות הדולר מול השקל ממנה ניתן ליהנות גם באמצעות חשיפה למניות חו"ל", נכתב בסקירה.

השבוע מקדישים האנליסטים פרק בסקירה ל-2 מניות ספציפיות שלדעתם הן אטרקטיביות לקנייה: כיל ואורבוטק .

האנליסטים סבורים כי הירידות במניית כיל נבעו מההאטה הכלכלית בעולם, יציאת משקיעים זרים מהשוק הישראלי וכן בשל "נקודת פיתול בעסקיה שעד כה נהנו מחוסן מרשים אך מתחילים להתמתן (גם בתחום מעכבי הבעירה מברום וגם בתחום הדשנים)". גם סוגיית קציר ים המלח ונושא העלאת התמלוגים למדינה העיבו על המניה.

ואולם, בבנק אגוד מעריכים כי "גם כשמשקללים את כל הנושאים הללו החברה נסחרת היום בדיסקאונט על שוויה הכלכלי ויכולה לשקף גם תשואת דיבידנד נאה לרוכשים ברמות הללו. לדעתנו מומלץ איסוף הדרגתי של המניה".

על אורבוטק כותבים האנליסטים כי היא "מעניינת מבחינת השקעה היות והתמחור שלה נמוך ביחס לזה שהיא ממשיכה להוביל את שוק מכונות הבדיקה והאימות של המעגלים המודפסים בעולם וגם של הצגים השטוחים".

מניית אורבוטק נסחרת בדיסקאונט של 28% על מחיר היעד של כלכלני אגוד, והם מציינים כי "החברה ממשיכה ליהנות ממגמה של ייצור מעגלים מודפסים מורכבים ומתוחכמים למכשירי כף יחד מתוחכמים, מגמה שצפויה להתחזק בשנים הקרובות. בשוק הצגים השטוחים החברה צפויה לחוות האטה השנה עקב ירידה בהשקעות הקפיטליות".