תוכנית חילוץ גם להונגריה - בהיקף של 15 מיליארד אירו

נציגות מטעם קרן המטבע תגידו לבודפשט לשיחות נוספות ב-13-16 בדצמבר ■ ממשלת הונגריה: "הסוגייה הזו נמצאת עוד בשלב המקדים, עדיין לא התקבלו החלטות לגביה"

ממשלת הונגריה חותרת לקבלת סיוע חיצוני מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית, בהיקף של 10-15 מיליארד אירו - כך מדווחת סוכנות "רויטרס" בסוף השבוע האחרון. נציגות מטעם קרן המטבע תגידו לבודפשט לשיחות נוספות ב-13-16 בדצמבר.

ממשלת הונגריה נדרשת לגלגל בשנה הבאה חובות בהיקף של 4.7 מיליארד אירו (6.3 מיליארד דולר), ולפיכך פנתה לקרן המטבע והאיחוד האירופי כדי לקבל סיוע כספי חיצוני. זאת, על רקע היחלשות המטבע המקומי לשפל כל הזמנים בחודש החולף.

לאחר מספר פגישות שקיימו בכירים בממשלה עם נציגים בבנק המרכזי, וכן עם גורמים רשמיים מקרן המטבע בבודפשט, מעריכים בסיטיגרופ כי הממשלה המקומית תחתור במהירות לתוכנית חילוץ קטנה. בכיר ממשלתי שנשאל על תוכן השיחות ב-9 בדצמבר, ציין כי כל הפרטים בנושא ייחשפו בחודש ינואר 2012.

אולם, בסיטיגרופ מאמינים כי זה לא תהיה טרגדיה "אם השיחות לא יובילו להסכמה מיידית לחילוץ, אלא רק על בסיס תנאים נוקשים כמו פיקוח חיצוני והגברת הרגולציה הממשלתית על המשק".

"הסוגייה הזו נמצאת עוד בשלב המקדים שלה, ועדיין לא התקבלו החלטות לגביה", ציין מזכיר המדינה זולטן קובאץ'. נציגת קרן המטבע בהונגריה, אירינה איווסצ'נקו, לא הייתה זימנה לתגובה.