התובעת בצרפת: "לא נסגיר את דורסי לי זיתוני לישראל"

הפרקליטה מטעם הרשויות בפריז אומרת כי למרות הלחץ הציבורי, קלוד אייזיק ואריק רוביק לא יוסגרו לארץ, ועד עתה הם כלל לא זומנו לחקירה ■ "לא מדובר בתיק רגיל"

3 חודשים אחרי תאונת ה"פגע וברח" בתל-אביב שבה נדרסה למוות הצעירה לי זיתוני ז"ל, מעריכה התובעת בצרפת, הממונה על התיק נגד קלוד אייזיק ואריק רוביק, כי למרות הלחץ הציבורי - לא יוסגרו השניים לישראל.

זיתוני נדרסה למוות בספטמבר האחרון על-ידי השניים, שנמלטו לצרפת שעות ספורות אחרי התאונה. "הועברו לנו מסמכים ושאלות, והתבקשנו לברר פרטים כאן בצרפת, על מנת שיהיה ניתן להשלים את החקירה בישראל", אמרה התובעת, נטלי בקאש, בראיון ל"הארץ". "לא מדובר בתיק רגיל. לא יכולנו לחקור בחופשיות, משום שלא הוגשה תלונה".

התובעת הוסיפה כי היא אינה יודעת אם קיימת כלל אפשרות לנהל נגד אייזיק ורוביק משפט בישראל, ולאחר מכן לבקש שירצו את עונשם בכלא בצרפת. בשל כך, לטענתה, אם תחליט צרפת שלא להסגירם ארצה, ובהתחשב בכך שהם עצמם ממשיכים לסרב להסגיר את עצמם לרשויות - הרי שרק הגשת תלונה תוכל להביא להעמדתם לדין.

"באופן טבעי פנתה משפחת הקורבן לרשויות בישראל", סיפרה בקאש. "כעת הם יכולים להגיש תלונה בצרפת, וכך יוכלו הרשויות לחקור את המקרה ולהביאו לבית המשפט. האפשרות השנייה היא שישראל תצא בהודעה רשמית, אשר תאפשר לצרפת לחקור את המקרה ולהעמיד את החשודים לדין בשטחה".

עם זאת, בקאש הדגישה כי לפי החוק בצרפת - תאונת דרכים אינה נחשבת "תקיפה בכוונת תחילה", עובדה שמשמעותה היא כי העונש שייקבלו השניים צפוי להיות שונה מזה שניתן היה לגזור עליהם בישראל.

"אם מישהו יתלונן - נחקור אותם"

בקאש סיפרה כי הרשויות בצרפת הצליחו לאתר את שני החשודים, אך לא חקרו אותם - גם כן בשל כך שלא הוגשה נגד תלונה רשמית. "אם מישהו יתלונן - נחקור אותם", היא אמרה.

בתגובה על השאלה האם יש לשניים עבר פלילי השיבה: "בוא נאמר רק שהשניים לא מנהלים חיי יושר".

"נראה שהם יודעים כיצד להתנהל", הוסיפה בקאש. "הם לא התייצבו לפני הרשויות, ועורכי הדין שלהם הם אלה שפנו אלינו".

עורכי הדין, פרנסואז קוטה וז'וזף כהן-סבאן, שעובדים בשיתוף-פעולה, מסרו לדבריה "פרטים מעטים" בלבד. כך, למשל, הם "לא מסרו את כתובות המגורים של החשודים", וזאת, לדבריה, "לא במקרה".

לטענתה, הדבר מרמז כי לשניים אין כתובת מגורים רשמית: "הם לא רשומים כאן כמוך וכמוני. לנו יש כתובת, מכונית, רכוש. באופן רשמי אין להם כאן כלום. אין סימנים לכך שהם מתגוררים כאן. הם לא רשומים בשום מקום".