"אבולוציית המדינות הערביות תהיה מכרעת לכל האזור"

אמר ד"ר ישראל אלעד אלטמן מהמכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי בוועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס"

ד"ר ישראל אלעד אלטמן מהמכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי, טוען כי "השלב הנוכחי בהתקוממות הערבית יכול להצית מהפכה כללית ולהביא להתמוטטות של השלטונות שם. אם האחים המוסלמים יעלו לשלטון במצרים, יכול להיות אחד משני מקרים: 'הודנה' - רגיעה ויחסי שלום, או ההפך לגמרי - התחמשות ומתיחות ישראלית-מצרית".

הדברים נאמרו בפאנל "מזרח תיכון חדש: חלום או סיוט", במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס" שמתקיימת היום בת"א. הפאנל דן באביב העמים הערבי והשלכותיו הביטחוניות, המדיניות והכלכליות; וכן בהשלכות של המדינה הפלסטינית, אם תקום.

בדיון משתתפים בנוסף לאלטמן גם דוד ברודט, יו"ר בנק לאומי; דן שפירו, שגריר ארה"ב בישראל; גאנהם נוסבי, מומחה לסיכון פוליטי וכלכלי וראש מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ (GCC) ויאסר יאקיס, חבר הפרלמנט הטורקי היוצא ושר החוץ לשעבר של טורקיה. את הפאנל מנחה פרופ' עוזי ארד, היועץ לביטחון לאומי לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אלטמן אמר כי "האבולוציה של המדינות הערביות תהיה מכרעת לכל האזור. ראשית במצרים ועליית השלטון החדש שם שמכריע בעיקר בהקשר של השמירה על הסכם השלום עם ישראל. המדינות האחרות הן סוריה ועיראק וניאלץ להמתין ולראות את ההתפתחויות שם".

לכל הידיעות מוועידת ישראל לעסקים - לחצו כאן